Gemert tegen HSV Hoek op jacht naar plek in KNVB Bekertoernooi

19 augustus 2018

Aanstaande woensdag (22 augustus) staat er na een aantal weken van voorbereiden eindelijk weer een wedstrijd die er werkelijk om gaat voor Gemert op het programma. Woensdagavond komt namelijk het Zeeuwse HSV Hoek naar sportpark Molenbroek voor een wedstrijd in de 2e voorronde van het KNVB Bekertoernooi.

De voorbereiding van Gemert onder leiding van de nieuwe oefenmeester Reinald Boeren verloopt tot op heden niet onaardig. De Technische Commissie lijkt er weer in geslaagd om een aantal veelbelovende spelers aan te trekken. De selectie maakte op het eigen minitoernooi en in de oefenwedstrijd afgelopen zondag in Huissen tegen hoofdklasser RKHVV (0-5) een aardige indruk.

Een goede vorm zal Gemert absoluut nodig hebben woensdagavond. De tegenstander in de laatste voorronde van het KNVB Bekertoernooi is zeker niet de minste. Het in 1950 opgerichte HSV Hoek, afkomstig uit het Zeeuwse Hoek (Gemeente Terneuzen) geldt als een van de meest succesvolle ploegen uit de provincie Zeeland. De ploeg promoveerde afgelopen seizoen via de nacompetitie naar de derde divisie zaterdag- die komend weekeinde start.

Net als Gemert heeft HSV Hoek een traditie als cupfighter hoog te houden. De Zeeuwen wonnen al diverse keren de districtsbeker en kwamen ook al meerdere keren uit in het KNVB Bekertoernooi. Gemert en Hoek troffen elkaar ook al eerder in bekerwedstrijden.Zo schakelde Gemert in het seizoen 2009/2010, destijds nog onder leiding van Bert Ruijsch, Hoek in de eerste ronde van het KNVB Bekertoernooi met 0-1 uit. Met nog meer plezier zullen de zwartwitten terugdenken aan de finale om de districtsbeker zuid 1 in 1999. Na een ruststand van 1-1 zegevierde Gemert destijds met maar liefst 7-1 over HSV Hoek.

Hoek staat onder leiding van oud-betaald voetballer Dennis de Nooijer (onder meer ex-Sparta en sc Heerenveen). De ploeg liet in de eerste voorronde tegen ADO ’20 uit Heemskerk  zien dat het over een prima ploeg beschikt met voorin een paar gevaarlijke en makkelijk scorende aanvallers. Op de 3-0 zege op het eveneens in de derde divisie uitkomende ADO ’20 viel niets af te dingen.

Onze ploeg zal het uiterste uit zichzelf moeten halen. Echter met de steun van een goed gevuld sportpark Molenbroek achter zich is Gemert tot veel in staat. Dat heeft de ploeg al vaak genoeg laten zien.

Kom dan ook in groten getale om onze jongens te steunen in de jacht op een plek in het KNVB Bekertoernooi. Aftrap 20.00 uur. Voor het landelijke bekertoernooi gelden aparte tarieven. De entree (ook voor leden) bedraagt 5 euro. Jeugd tot 12 jaar en 65 plussers 2,50 euro.

Graag tot dan!