Gemert soeverein voorbij Baronie: 4-0

31 oktober 2015

Gemert heeft zaterdagavond een prima overwinning geboekt op Baronie. Geen moment kwamen de zwartwitten op eigen veld in de problemen. Na negentig minuten stond er een klinkende 4-0 op het scorebord op sportpark Molenbroek.

Het was in meerdere opzichten een bijzondere avond. Mark van Dijk maakte zijn rentree na lang blessureleed en nam zijn centrale positie in de defensie weer in. In de tweede helft keerde ook Youri van Brussel terug in het elftal. De middenvelder maakte zijn eerste minuten van het seizoen, nadat hij in de allereerste training op 1 augustus een middenvoetsbeentje brak.

Met Mark Kuijpers op de linksbackplaats (Ronny van den Elzen was niet helemaal fit) en Jens Leijten op rechts (hij is speelgerechtigd in afwachting van het hoger beroep na zijn rode kaart tegen OSS’20) startte Gemert aan de belangrijke krachtmeting. De ploeg van trainer Bert Ruijsch wil aansluiting houden  en een driepunter tegen Baronie was dan ook zeer gewenst.

Het werd uiteindelijk een eenzijdige wedstrijd, waarin Sven van Ommeren niet of nauwelijks op de proef werd gesteld, terwijl Gemert erg efficiënt met de mogelijkheden omging. De wedstrijd was bij rust al gespeeld. In de twaalfde minuut tekende Jasper Lalisang voor het openingsdoelpunt. Hij schoot via een Bredaas been raak, waardoor keeper Ralf van Gestel zich geklopt wist.

Door die treffer werd het spel van de thuisploeg alleen maar overtuigender. Nadat Vincent Buijssen in de 26e minuut nog een kans had gemist, leverde hij een paar tellen later een perfecte voorzet af vanaf links. Ralf Kemper kopte de bal binnen en verdubbelde de voorsprong: 2-0. Op slag van rust maakte opnieuw Lalisang er 3-0 van. Een schot van Erik van Dijk had nog geen succes, maar in de rebound was Lalisang erbij om de punten diep in de Gemertse zakken te steken.

Baronie beschikt over veel individuele kwaliteit en toonde dat ook regelmatig, maar als team konden de groenwitten geen vuist maken. Gemert gaf vrijwel niets weg en was ook in de tweede helft oppermachtig. Opvallend was het aanhoudende Bredase commentaar op de scheidsrechter, die in totaal zes keer geel en één keer direct rood uitdeelde aan de Baronnen. De uitsluiting was voor Yvan Nkundumugisha, na een forse overtreding in de 58e minuut.

Gemert prikte nog één keer raak. Coen Brouwers maakte het prima af en schoot als kers op de taart de 4-0 binnen in de 89e minuut.

De zwartwitten hebben nu twee uitwedstrijden voor de boeg, tegen achtereenvolgens TOP en DESO, beide uit Oss. Op zondag 29 november staat de volgende thuiswedstrijd op het programma: tegen EHC.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Vermeulen (69. Brugmans), Mark van Dijk, Kuijpers; Van Berlo, Erik van Dijk (77. Brouwers), Lalisang; Kemper (71. Van Brussel), Van Pol, Buijssen.