Gemert sluit competitie af tegen EHC

23 mei 2018

Gemert sluit aanstaande zondag in Hoensbroek tegen EHC/Heuts de reguliere competitie 2017/2018 af. Het seizoen is hiermee echter nog niet ten einde voor de mannen van Dennis Dekkers. Door het winnen van de eerste periode is Gemert namelijk verzekerd van een smakelijk toetje in de vorm van de nacompetitie, waarin een plek in de derde divisie voor komend seizoen is te verdienen.

Ongeacht het resultaat van de laatste wedstrijden  kan Gemert terugkijken op een prima seizoen. Bono Barten, Ruben Rodrigues en Dennis Groen bleken aanwinsten en vanuit de jeugd diende zich een aantal talentvolle spelers aan, waaraan Gemert de komende jaren nog veel plezier kan gaan beleven.

Het eerste gedeelte van het seizoen was ronduit spectaculair. Met goed en aanvallend voetbal werd uitgerekend in de thuiswedstrijd tegen EHC/Heuts de eerste periode binnengehaald en bij het ingaan van de winterstop bedroeg de achterstand op koploper O.S.S.’20 slechts een punt. Na de winterstop kreeg Gemert helaas weer te maken met de haast traditionele dip, zodat de titel snel uit zicht raakte voor de zwartwitten.

Bij het aanbreken van de lente herpakte Gemert zich. Wedstrijden werden weer gewonnen en de districtsbeker (de 7e in de clubhistorie) werd op indrukwekkende wijze binnengesleept.

Zondag in Hoensbroek dus de laatste competitiewedstrijd tegen EHC/Heuts. Voor beide ploegen staat er behoudens de spreekwoordelijk eer niets meer op het spel. De thuisclub degradeerde afgelopen zondag na drie seizoenen  hoofdklasse naar de eerste klasse, en voor Gemert is heel blijven en met een goed gevoel aan de nacompetitie beginnen het enige wat nog telt.

Donderdag 31 mei start dan vervolgens de nacompetitie. Gemert begint thuis en zoals het er nu naar uitziet wordt het Groningse Be Quick 1887 de eerste tegenstander. Ook Jong De Graafschap, Quick’20 (Oldenzaal ) of HSC’21 uit Haaksbergen kunnen – de laatste twee puur in theorie – ook nog de tegenstander worden in de eerste ronde van de nacompetitie. Dit is afhankelijk van de resultaten in de laatste speelronde in de derde divisie zondag.

Op de achtergrond speelt natuurlijk ook de ontknoping in de strijd om de titel Topscorer van de Hoofdklasse B. Ruben Rodrigues staat samen met Rob van Sonsbeek aan de leiding. De stand is nu als volgt:

• Ruben Rodrigues: 25
  • Rob van Sonsbeek  (O.S.S’20): 25
  • Thom van de Donk (Nuenen): 23
  • Jordie van der Schoot (sv Meerssen): 21
  • Ralf Kemper: 19

Het duel EHC-Gemert op Sportpark De Dem in Hoensbroek begint zondag om 14.30 uur.

Graag tot dan!