Gemert tegen OSS 20 op jacht naar eerherstel

23 februari 2018

Veel trouwe Gemert aanhangers zullen rond de kerst het duel van aanstaande zondag (25 februari) tegen O.S.S.’20 hebben omcirkeld als zijnde een duel waarin een slag geslagen kon worden in de titelstrijd. Door de dramatische reeks (4 nederlagen op rij) van onze ploeg na de winterstop is er van een strijd om de titel zondag echter geen sprake meer

Gemert kende na de zware thuisnederlaag afgelopen zondag tegen Goes (0-5) een roerige week. Aanvaller Jeremias Carlos David maakte bekend dat hij per direct stopt bij Gemert en ook doelman Sven van Ommeren gaf aan dat hij aan het eind van het seizoen mede gedwongen door blessures zijn voetbalschoenen opbergt.

Omdat aanvoerder Bart van Berlo al eerder liet weten te gaan stoppen, neemt Gemert aan het eind van het seizoen weer afscheid van  2 spelers van het uitermate succesvolle elftal dat in 2010 niet alleen de titel greep in de hoofdklasse B maar ook nog eens de laatste algemeen zondag kampioen bij de amateurs werd.

Zondag telt dit allemaal niet meer als Gemert de zware uitwedstrijd speelt tegen de soevereine koploper in de hoofdklasse B O.S.S.’20. Op voorhand wederom een interessant duel. O.S.S.’20 kan zich in de  titelstrijd uiteraard geen puntverlies veroorloven en voor onze ploeg is het duel met de lijstaanvoerder een mooie gelegenheid om met een goed resultaat een eind te maken aan de mindere periode.

Als opwarmertje voor het treffen van komende zondag kwamen beide ploegen deze week uit in de vierde ronde van het toernooi om de districtsbeker. Zoals mocht worden verwacht plaatsten ze zich alle twee eenvoudig voor de achtste finales. Gemert was donderdagavond  op eigen veld met 4-1 te sterk voor derdeklasser Excellent en O.S.S.’20 haalde twee dagen eerder ook op eigen bodem hard uit tegen het eveneens in de derde klasse uitkomende Boekel Sport: 7-0.

Er wordt  zondag om 14.30 afgetrapt op Sportpark de Rusheuvel in Oss.

Graag tot zondag!