Gemert opent tweede seizoenhelft in Halsteren

11 januari 2017

Na een korte winterstop opent Gemert aanstaande zondag 15 Januari de tweede competitiehelft in het West-Brabantse Halsteren. Gemert ontmoet zondag op sportpark De Beek dan de plaatselijke VV Halsteren.

Gemert, waar coach Dennis Dekkers zijn contract in de winterstop met een jaar verlengde, kende mede door de vele blessures en schorsingen een wisselvallige eerste seizoenshelft. Ondanks de wisselende resultaten sloot Gemert de eerste seizoenshelft af op een verdienstelijke 4e plaats. Gemert speelde tot nu toe een duel minder dan haar concurrenten omdat het duel tegen VV Gestel op 11 december 20 minuten voor tijd met een 1-0 voorsprong voor de thuisclub op het bord werd gestaakt. Het duel wordt op 8 februari uitgespeeld. Mocht Gemert er in slagen om dan de achterstand nog ongedaan te maken levert dit de ploeg welkome bonuspunten op.

Tegenstander VV Halsteren doet niet echt onder voor Gemert. De ploeg kende eveneens een wisselvallige eerste seizoenshelft en bezet de 5e plaats op 2 punten achterstand van Gemert. VV Halsteren wordt op dit moment getraind door Robert Molenaar, die de vlak voor het begin van het seizoen opgestapte Johan Gabriels opvolgde. Met deze Molenaar haalde de ploeg een trainer in huis die zowel als speler en als trainer een groot verleden heeft in het betaalde voetbal.

Voor beide ploegen is het dus zaak om zondag met een driepunter aan de tweede competitiehelft te beginnen. Voor alle twee geldt dat bij verlies de bovenste plaatsen uit het zicht raken. Het eerste duel tussen beide ploegen op 21 augustus in Gemert liet zien dat beide ploegen goed aan elkaar gewaagd zijn en werd onbeslist afgesloten. Bram Jacobs zette Gemert op voorsprong waarna Nijs nog voor rust door middel van een benutte strafschop tekende voor de 1-1 eindstand.

Alle ingrediënten zijn dan ook aanwezig voor een lekkere pot voetbal zondag op Sportpark De Beek in Halsteren. Het duel begint om 14.30 uur.