Gemert opent jacht op derde divisie-ticket

28 mei 2018

Een paar weken lang stond er weinig op het spel voor Gemert 1. Vanaf donderdag wordt alles weer anders en gaat het weer om het ‘echie’. En hoe! De inzet is hoog, want in vier wedstrijden kan een ticket voor de derde divisie worden afgedwongen. Te beginnen met de thuiswedstrijd tegen Be Quick 1887, komende donderdag.

Voor Gemert is de nacompetitie de slagroom op de taart na een toch al geslaagd seizoen, maar de ploeg is zeer gemotiveerd om – nu het zover is gekomen – de derde divisie ook daadwerkelijk te halen. Dit zal echter niet eenvoudig worden. De tegenstand liegt er niet om. Zo treft Gemert in Be Quick 1887 een derdedvisionist in de eerste ronde. Donderdag thuis, komende zondag volgt de return in het Groningse Haren. Als Gemert de eerste ronde weet te overleven, volgt in de finale een ontmoeting met de winnaar van het duel sv Sivolde-Goes

GSV Be Quick 1887 – voluit Groninger Sport Vereniging Be Quick – is in 1887 opgericht en geniet vooral in het noorden grote bekendheid. Naast een zondagelftal kent de vereniging ook een zaterdagelftal en een tennisvereniging. Be Quick komt sinds het seizoen 2016/2017 uit in de topklasse/derde divisie van het zondag amateurvoetbal.

De noordelingen ontsnapten afgelopen zondag op miraculeuze wijze aan rechtstreekse degradatie. Tien minuten voor tijd keek de ploeg in het duel tegen Jong Vitesse nog tegen een 1-3 achterstand aan en omdat concurrent Jong De Graafschap voor stond tegen De Meern, leek het pleit beslecht voor Be Quick. Op wonderbaarlijke wijze poetsten de mannen van coach Kevin Waalderbos de achterstand in de absolute slotfase echter weg (3-3) zodat zij de tegenstander zijn van onze zwartwitten donderdagavond.

Het wordt een interessant duel op sportpark Molenbroek. Gemert heeft sinds de gewonnen bekerfinale tegen Wittenhorst de focus volledig op deze playoff-wedstrijden gericht en de technische staf heeft er alles aan gedaan om de selectie zo fit en uitgerust mogelijk aan de start te krijgen. Be Quick zal de nodige kracht halen uit het feit dat het door de wonderbaarlijke escape van afgelopen zondag nu een extra kans krijgt om de derde divisie-schap te verlengen. Kortom, een wedstrijd die het aanzien meer dan waard dan zijn.

Het duel begint om 20.00 uur. Kom onze zwartwitten steunen in de jacht op een plek in de derde divisie. De entreetarieven zijn hetzelfde als in de reguliere competitie. Voor de gelegenheid zijn er geen aangepaste clubavondprijzen in de kantine, zoals gebruikelijk op donderdag. Ook hier gelden de normale prijzen.

Graag tot donderdag.