Gemert op schot op eigen veld

28 september 2015

Gemert 1 heeft zaterdagavond ook de tweede thuiswedstrijd met ruime cijfers gewonnen. De ploeg van trainer Bert Ruijsch klopte Halsteren met liefst 5-1, al was die uitslag behoorlijk geflatteerd.

Gemert moest het op het eigen sportpark Molenbroek stellen zonder Mark van Dijk en Joost Habraken, die beiden kampen met blessures. Youri van Brussel is nog altijd herstellende van een voetbreuk. Yoeri Vissers kreeg voor het eerst een basisplaats toebedeeld op het middenveld.

Gemert opende prima en kwam met een gelukje op voorsprong. Een vrije trap van Vincent Buijssen werd alleen getoucheerd door een verdediger van Halsteren, waardoor doelman Damian van Nijnatten werd verrast, 1-0.

Door dat ruggesteuntje ging Gemert gemakkelijker voetballen. Dat resulteerde nog in de eerste twintig minuten tot een serie goede mogelijkheden, waarvan er uiteindelijk één werd benut. Een prachtige actie van Thijs van Pol op de linkerflank leidde tot een voorzet die door Jasper Lalisang knap werd binnengekopt.

Daarmee zat Gemert al vrij snel in de wedstrijd op rozen, maar dat resulteerde niet in langdurige controle. Halsteren had de moed niet opgegeven en kwam terug in de wedstrijd via een doelpunt van Marvin Bedaf. Dat was een treffer, een echte frommelgoal, die een beetje deed terugdenken aan de tegendoelpunten in de eerste thuiswedstrijd, tegen Blauw Geel.

De aansluitingstreffer maakte één ding duidelijk: Halsteren was nog niet uitgeschakeld. Dat bleek ook na rust. De geelzwarten zetten een tandje bij en Gemert kwam nauwelijks nog aan voetballen toe, zonder dat de gasten tot veel uitgespeelde kansen kwam. De 2-2 hing evenwel in de lucht, maar voordat ie viel, gooide Thijs van Pol het duel in het slot. Een mislukt schot/voorzet van Jasper Lalisang werd door Van Pol op waarde geschat. Gemert kon even opgelucht adem halen.

Halsteren probeerde het daarna nog wel, maar de echte fut was eruit. In de slotfase liep Gemert verder weg. Dat gebeurde door twee doelpunten van nieuweling Yoeri Vissers, die daarmee zich eerste basisplaats extra cachet gaf. De teller stopte bij 5-1. Gezien het spelbeeld flink geflatteerd, maar voor Gemert erg belangrijk om aansluiting te houden bij de bovenste helft van de ranglijst.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Davy Vermeulen, Van Berlo, Van den Elzen (78. Kuijpers); Erik van Dijk, Lalisang, Vissers; Kemper (87. Brugmans), Van Pol, Buijssen.