Gemert op bezoek bij EHC

13 mei 2016

Gemert sluit het bewogen seizoen 2015-2016 op tweede pinksterdag af met een uitwedstrijd tegen EHC in Hoensbroek, de nummer twee van de ranglijst.

Gemert gaat proberen om de goede laatste fase van het seizoen in stijl te beëindigen. Degradatiegevaar werd in de finale vakkundig weggepoetst. Na het gelijkspel tegen TOP leek het de verkeerde kant op te gaan, sindsdien volgden zeges op DESO, Gestel en Vlissingen en een gelijkspel tegen DOSKO. Inmiddels staat Gemert een op een gedeelde vijfde plaats en met die eindklassering zou de ploeg maandagmiddag dik tevreden zijn.

De thuiswedstrijd tegen EHC werd een prooi voor de zwartwitten; 1-0. Dat was toen een verrassende uitslag, want de Limburgers zijn dit seizoen dé revelatie van de hoofdklasse B. Gepromoveerd uit de eerste klasse wierp EHC zich onder leiding van coach Paul Meulenberg op tot de voornaamste concurrent van kampioen Dongen. De roodwitten gaan zich nu opmaken voor de nacompetitie en op die manier alsnog een gooi doen naar een topklasse-ticket. Op de laatste speeldag wordt nog wel duidelijk welke ploeg zich precies ontfermt over welke periodetitel.

Voor Gemert houdt het na maandag op met competitievoetbal en wacht een dikverdiende vakantie. De supportersvereniging van vv Gemert organiseert een busreis naar de wedstrijd in Hoensbroek. De wedstrijd op sportpark De Dem begint op tweede pinksterdag om 14.30 uur. Tot dan!