Gemert ontvangt zaterdagavond BVC’12

20 november 2017

Gemert leed afgelopen zaterdag tegen rksv Nuenen voor het eerst sinds 10 september weer eens een nederlaag. Na de succesvolle eerste periode van het seizoen kwam het verlies in Nuenen toch wel hard aan voor Dennis Dekkers en zijn mannen. Maar ondanks die misstap is Gemert nog steeds koploper in de hoofdklasse B. De zwartwitten moeten de eerste plaats nu wel delen met O.S.S.’20, dat na de zevenklapper tegen Juliana’31 op gelijke hoogte is gekomen met onze ploeg.

Komende zaterdag (25 november) krijgt Gemert de kans zich te herstellen als nieuwkomer BVC’12 uit Beek-Berg en Dal op bezoek komt. De Gelderse club is de laatste jaren aan een ongekende opmars bezig in het amateurvoetbal. De ploeg werd in 2013 kampioen in de vijfde (!) klasse om vervolgens in één keer door te stoten naar de hoofdklasse.

Dit seizoen wil het echter nog niet zo vlotten voor de Gelderlanders die vorige week thuis tegen de Baronie pas haar tweede zege van het seizoen boekten, 1-0.

Op dit moment bezet BVC’12 samen met streekgenoot sc Woezik met 7 punten de laatste plaats op de ranglijst. Een driepunter in Gemert zal dan ook zeer welkom zijn voor de ploeg van Luuk Maes

Gemert zal het zaterdag moeten doen zonder Dennis van Rooij. De dit jaar door gebroken verdediger liep afgelopen zaterdag in het treffen met Nuenen tegen een rode kaart (twee keer geel) aan. Als Gemert het duel tegen BVC 12 succesvol weet af te sluiten, kan het zondag ontspannen toekijken hoe medekoploper O.S.S.’20 het er afbrengt in de zware uitwedstrijd tegen Goes.

Het duel op sportpark Molenbroek begint zaterdagavond al 19.00 uur.

U bent van harte welkom. Graag tot dan!