Gemert ontvangt Baronie

28 oktober 2015

Gemert speelt komende zaterdag op eigen veld tegen Baronie. Het is een treffen tussen de nummers zeven (Gemert) en tien (Baronie), maar de marge bedraagt slechts één punt (10 om 9).

Baronie is de laatste speelronden goed op dreef.  De groenwitten wonnen hun laatste twee wedstrijden. Tegen hekkensluiter TOP werd het 0-3 voor de groenwitten, een week eerder werd UDI’19 geklopt, 3-1.

Vorig seizoen pakte Gemert vier punten van de Bredanaars. Op sportpark Molenbroek stond na negentig minuten een 2-1 eindstand op het bord. Jamie Kankam bracht Baronie nog wel op voorsprong, maar Thijs van Pol en Vincent Buijssen stelden orde op zaken. De uitwedstrijd werd een moeizame exercitie voor de manschappen van Bert Ruijsch. Het werd 2-2 door treffers van Joost Habraken en Jasper Lalisang namens Gemert en Jonathan Constantia van Baronie.

Anders dan verwacht is laatstgenoemde nog steeds van de partij in Breda. Aan het einde van het seizoen vertrok Constantia – een van de smaakmakers bij Baronie – naar het Belgische Hoogstraten, maar daar kon hij zijn draai niet vinden. Bij Baronie werd hij kort voor de start van de competitie weer met open armen ontvangen.

Op sportpark De Blauwe Kei staat sinds deze zomer ook een nieuwe trainer aan het roer: Edin Curic volgde Jack Sweres op. Curic – eenmalig international van Joegoslavië –  is afkomstig van de jeugd en trainde eerder het tweede elftal van Baronie, dat met de keuze voor hem zwaar inzet op de eigen opleiding.

Gemert gaat op zoek naar de vierde overwinning van het seizoen. De laatste dateert van 4 oktober, uit bij Groene Ster. Sindsdien werd verloren van O.S.S.’20 en gelijkgespeeld tegen UDI’19. Nu is het zaak om de aansluiting te houden met de subtop.

Inmiddels is het alweer drie weken geleden dat Gemert thuis speelde. Na zaterdag zal het ook weer drie weken duren vanwege twee uitduels in Oss, tegen achtereenvolgens TOP en DESO. Alle reden dus voor de aanhang om de zwartwitten te gaan bekijken. U bent welkom! De wedstrijd begint om 19.30 uur.