Gemert ontmoet Deso/Van Der Horst

31 augustus 2016

Gemert speelt aanstaande zondag 4 september alweer haar tweede thuiswedstrijd in het nog prille seizoen 2016/2017. Gemert treft zondag op het eigen Sportpark Molenbroek Deso/ Van Der Horst uit Oss.

Gemert is de nieuwe competitie goed begonnen, na het gelijke spel in de openingsronde tegen het sterke rksv Halsteren volgde vorige week een solide en goede overwinning in Hoensbroek tegen EHC/Heuts. Door dit resultaat heeft Gemert met 4 punten uit 2 wedstrijden aansluiting bij de koplopers in de hoofdklasse B.

Gemert dat naar alle waarschijnlijkheid met een complete selectie aantreedt zondag treft in Deso/Van Der Horst een tegenstander die aanzienlijk minder aan de competitie is begonnen. Deso/Van Der Horst waar Klaas Wels de naar Blauw Geel vertrokken trainer Niels van Casteren opvolgde, verloor haar eerste duel uit tegen Gestel met 0-1 en vorige week kwam de ploeg op eigen veld niet verder dan een 0-0 gelijkspel tegen RKAVV. Hierdoor wacht de ploeg uit Oss nog steeds op haar eerste treffer in het nieuwe seizoen, en bivakkeert het met een punt uit twee duels aan de onderkant van de grote middenmoot.

Vorig seizoen stond het treffen tussen Gemert en Deso aan het eind van het seizoen voor beide ploegen volledig in het teken van lijfsbehoud na een bijzonder spannend duel lukte het onze zwart witten toen de punten in Gemert te houden 2-1 . Aanstaande zondag is uitgangspositie voor de beide ploegen uiteraard volledig anders, voor Gemert is het zaak om met een overwinning de aansluiting bovenin intact te houden ,terwijl het voor Deso/Van Der Horst noodzakelijk is om de punten mee naar Oss te nemen om niet helemaal onderaan de ranglijst te geraken.

Alle ingrediënten zijn dus op voorhand aanwezig voor een mooie pot voetbal aanstaande zondag om 14.30 uur op het altijd gezellige Sportpark Molenbroek.