Gemert O17 verslaat concurrent Spartaan ’20!

19 november 2017

Na een knap gelijkspel vorige week zaterdag uit in Den Haag tegen Quick (0-0) stond zaterdag de wedstrijd tegen concurrent De Spartaan ’20 op het programma voor Gemert O17-1. De Rotterdammers verloren de vorige speelronde met maar liefst 3-8 van Roda JC O17. Ze wisten dus wel 3 keer het net te vinden, wat ons tot op vandaag al een tijdje niet wilde lukken. Dat het er langzamerhand aan zat te komen, werd duidelijk in de laatste wedstrijden. Tegen De Spartaan’20 moest het gebeuren, 3 punten zouden zeer welkom zijn. Niet alleen voor het gevoel maar ook gezien de ranglijst.

In de beginfase van de wedstrijd tastten beide teams elkaar af, maar het was al gauw dat de Spartanen de aanval gingen zoeken, waarin Gemert (paal) een enkele keren goed weg kwam. De rappe buitenspelers gaven enkele keren het nakijken aan de verdediging van Gemert. Net toen het leek of Gemert zich herpakte, scoorden de gasten, na een zeer fraaie aanval, 0-1. De zwartwitten leken niet van de wijs en gingen op zoek naar de aansluitingstreffer. Die kwam er! Een minuut of 10 voor rust werd Lucas op rechts diep gestuurd en hij verstuurde een prima voorzet op de ingelopen Niek. Met het hoofd knikte hij het leer via de doelman al rollend over de lijn: 1-1!

Na rust ging Gemert iets aanvallender spelen en bracht het Diek (Gemert O17-2), die al een aantal keren zijn diensten had bewezen voor Gemert O17-1.  Met zijn snelheid creëerden de zwartwitten enkele goede mogelijkheden via rechts. Echter kwam de bevrijdende 2-1 via links! Op randje 16 was Hazem in balbezit, hij passeerde zijn mannetje en waar menig supporter op de tribune al riep “schieten” kapte hij nogmaals terug en schoot met rechts de bal in de verre hoek: 2-1!! De thuisploeg kreeg vleugels en kon haar overwinning veilig stellen, maar de 3-1 wilde maar niet vallen. De Spartaan zetten daarom nog maar eens goed aan in de laatste 5 minuten maar kreeg geen benoemswaardige mogelijkheid meer!

Drie zeer belangrijke punten!