Gemert naar achtste finale

22 februari 2018

Gemert heeft zich donderdagavond geplaatst voor de achtste finales van de districtsbeker. Derdeklasser Excellent werd op sportpark Molenbroek geklopt met 4-1.

Aanvankelijk zou Gemert naar Oploo reizen, maar het duel werd omgezet, zodat in Gemert op het kunstgras gespeeld kon worden. Voor Gemert was de wedstrijd belangrijk om de sof van afgelopen zondag tegen Goes naar de vergetelheid te spelen. Komende zondag wacht ijs en weder dienende immers de zware uitwedstrijd tegen O.S.S.’20.

Gemert speelde zonder Jens Leijten, die zijn eerste van twee wedstrijden schorsing uitzat na zijn rode kaart tegen Goes. Ruben Rodrigues wacht eveneens een schorsing na zijn geel van zondag. Hij was er tegen Excellent nog wel bij, maar moet zondag toekijken.

Gemert kwam tegen Excellent op voorsprong via een treffer van Ralf Kemper. De ploeg had kansen om snel verder weg te lopen, maar Excellent verstopte zich  niet en kwam halverwege de eerste helft terug in de wedstrijd met een knap uitgespeelde gelijkmaker. Gemert ging  toch met een voorsprong rusten, want Ruben Rodrigues draaide een vrije trap van buiten het zestienmetergebied knap in de touwen: 2-1.

Vanzelfsprekend was Gemert ook na rust dominant, maar de ploeg moest verdedigend op zijn tellen blijven letten. Bono Barten voorkwam de 2-2. Vervolgens besliste Ruben Rodrigues het duel in het voordeel van de Gemertenaren. De aanvaller tekende voor zijn tweede en derde van de avond en stelde daarmee de achtste finale veilig.

Komende maandagavond is de loting. Dan wordt meteen doorgeloot naar de kwart- en halve finales. Indien Gemert zich bij de laatste vier voegt, dan bemachtigt de ploeg een ticket voor het landelijke KNVB-bekertoernooi van volgend seizoen.

GEMERT: Barten; Van Berlo, Jacobs, Brugmans (Teuben), Van Rooij (Van Osch); Groen, Brouwers, Rodrigues; Fonken (Olislagers), Kemper, Jansen.