Gemert na strafschoppen verder na moeizame avond in oss

18 december 2018

Gemert heeft de volgende ronde in het toernooi  om de districtsbeker bereikt en is dus ook na de winterstop nog op alle fronten actief. Wat ging het echter moeizaam dinsdagavond op een koud en winderig sportpark de Kollensteeg in Berghem. Tweedeklasser Berghem Sport bleek een taaie tegenstander die het Gemert erg lastig maakte. Uiteindelijk moesten er strafschoppen aan te pas komen om de zwartwitten een ronde verder te helpen.

Berghem maakte gelijk vanaf het eerste fluitsignaal haar intenties duidelijk. De Ossenaren beten fel van zich af zaten de zwartwitten kort op de huid en schuwden de duels niet. Gemert had het lastig met deze speelwijze en kwam in de 21e minuut verrassend maar niet eens onverdiend op een 1-0 achterstand.

Gemert antwoordde met een goed genomen vrije trap die door de Osse doelman knap onschadelijk werd gemaakt, voerde de druk daarna wel wat op maar kwam tot weinig serieuze mogelijkheden. Een kleine 5 minuten voor rust kwam Gemert  vrijwel uit het niets toch langszij. Erwin van de Broek zette de bal goed voor en Willem den Dekker rondde koelbloedig af, 1-1. Ondanks de matige eerste helft had Gemert zelfs nog met een voorsprong de rust in kunnen gaan maar helaas miste Ralf Kemper op slag van rust een penalty

Na rust voerde Gemert het tempo nog wat verder op en had het via Ralf Kemper en Thijs van Pol twee keer pech dat de paal een treffer in de weg stond.  Het zich dapper verwerende Berghem werd steeds meer  terug gedrongen op eigen helft, maar kwam er een paar keer gevaarlijk uit zodat Gemert ook achterin op haar tellen moest blijven passen.

Naarmate de tweede helft vorderde, zakte Gemert weer wat weg en kon Berghem zich steeds makkelijker  staande houden. Eenmaal was de thuisclub in de tweede helft dicht bij de winnende treffer, maar doelman Michiel Merks was op zijn post. Na 90 weinig opwindende minuten was er dan ook geen winnaar en moesten strafschoppen uit gaan wijzen wie door mocht naar de volgende ronde.

Willem den Dekker, Thijs van Pol, Sander Vereijken en Erwin van den Broek faalden vervolgens niet vanaf elf meter. Omdat de thuisclub haar eerste twee pingels wel miste, was een vijfde ronde al niet meer nodig. Gemert gaat de koker in voor de volgende ronde en blijft op alle fronten actief. De mannen van Reinald Boeren gaan dan ook met een goed gevoel de winterstop in