Gemert na strafschoppen uitgeschakeld in bekertoernooi

14 maart 2019

Het bekertoernooi zit erop voor Gemert. Donderdagavond speelde Gemert, dat het toernooi vorig seizoen nog won in de achtste finale met 0-0 gelijk tegen medehoofdklasser Groene Ster en moesten strafschoppen uitwijzen wie door mocht naar de kwartfinale. Daar waar het lot Gemert in de vorige ronde tegen Berghem Sport nog gelukkig gezind was, werd de strafschoppenserie de zwartwitten nu door missers van Sander Vereijken en Jasper Lalisang fataal, 7-8

Gemert en Groene Ster, dat speelde zonder blikvanger Nathan Rutjes, maakten er een leuke eerste helft van. De duels waren zoals gebruikelijk in wedstrijden tussen Gemert en Groene Ster scherp en fel en het spel golfde over en weer. Tot veel kansen leidde het echter allemaal niet.

De eerste kans van wedstrijd was in de 8e minuut voor Sander Vereijken, die zijn  inzet  langs de kruising zag zeilen. Groene Ster was in de 26e minuut dichtbij de openingstreffer toen Bono Barten een gevaarlijke inzet van Cem Unal uit zijn doel ranselde. Jens Leijten probeerde nog een paar keer met zijn befaamde voorzetten gevaar te stichten, maar de Groene Ster defensie gaf geen krimp zodat de rust met een 0-0 stand werd bereikt

Ook na de thee gaven beide teams elkaar geen duimbreed toe en hadden ze bij fases de overhand. Ook nu waren de kansen weer op een hand te tellen. In de 67e minuut leek Gemert  de wedstrijd eindelijk open te breken maar belandde de goed genomen vrije trap van Sander Vereijken op de bovenkant van de lat. Ook de rebound was helaas niet aan de zwartwitten besteed.

Gaandeweg de tweede helft werd duidelijk dat degene die er in zou slagen om de score te openen spekkoper zou worden deze avond. Drie minuten voor tijd  kroop Gemert, dat het in de slotfase steeds lastiger kreeg, door het bekende oog van de naald toen de bal na een kluts net niet in het Gemertse doel verdween.

Met het oog op de naderende strafschoppenserie besloot Groene Ster coach  Verbunt in de laatste minuut zijn doelman te wisselen. Of deze ingreep nou de sleutel tot het succes was, zal wel nooit duidelijk worden, maar feit is dat de Zuid-Limburgers in de zinderende strafschoppenserie de gelukkigste waren en dus door mogen in het bekertoernooi.

Gemert zal zich snel over deze teleurstelling heen moeten zetten. Aanstaande zondag wacht immers alweer de belangrijke uitwedstrijd tegen SV Meerssen