Gemert moet karwei zaterdag voor eigen publiek afmaken

6 juni 2019

Gemert heeft na de klinkende 0-5 zege op SDO in Bussum een vrij uitzicht op de finale van de play-offs. Zaterdagmiddag (aanvang om 14 uur) staat in Gemert de return op het programma en kunnen de mannen van Reinald Boeren de finaleplaats veiligstellen.

Niemand had op voorhand op zo’n florissante uitgangssituatie gerekend. Immers, SDO eindigde afgelopen seizoen als derde in de hoofdklasse A op slechts drie punten van kampioen DEM en schakelde in de eerste ronde van de playoffs GVV Unitas uit Gorinchem uit. Bovendien konden de zwartwitten geen beroep doen op hun geblesseerde topscorer Thijs van Pol.

Maar op het goedbezochte en fel meelevende sportpark De Kuil in Bussum viel woensdagavond alles op zijn plek voor de Gemertse equipe, die zich door niets en niemand liet afleiden. Op basis van voetballend vermogen en snelheid was Gemert haar opponent duidelijk de baas. Gemert legde een uitstekende wedstrijd op de mat in Bussum en bouwde aan de hand van Ralf Kemper (drie doelpunten, twee assists) een solide basis.

Even nagenieten zal de ploeg de afgelopen dagen zeker hebben gedaan, maar nu gaat de focus weer vol op de return.  SDO heeft misschien een wonder nodig, maar er zijn in het voetbal gekkere dingen gebeurd, zo zal elke speler zich realiseren. Reinald Boeren zal zijn ploeg op het hart drukken om met dezelfde instelling en scherpte te spelen als afgelopen woensdagavond, zodat SDO – ongetwijfeld getergd – geen moment het idee krijgt dat er nog iets te halen valt in Gemert.

Gemert gaat proberen om de trouwe aanhang te trakteren op een goede pot voetbal. De winnaar plaatst zich voor de finale komende week tegen de winnaar van Staphorst-Feyenoord. In die eindstrijd ligt een ticket voor de derde divisie klaar.

Graag tot zaterdagmiddag 14.00 uur op sportpark Molenbroek! Ter info: de seizoenskaarten van vv Gemert zijn ook voor de nacompetitiewedstrijden gewoon geldig.