Gemert in Malden op bezoek bij sv Juliana ’31

20 september 2017

De selectie van Gemert maakt zich op voor twee lastige uitduels. Aankomende zondag gaat de reis naar de provincie Gelderland om in Malden aan te treden tegen sv Juliana ’31. Een week later wacht in Uden de altijd beladen derby tegen Udi ’19/CSU.

Zondag, zoals gezegd, eerst naar Malden. Tegenstander Juliana ’31 is vrij onbekend voor onze zwartwitten. De vereniging werd opgericht in 1931 en telt ongeveer 1000 leden. Juliana ’31 kende in seizoen 2015/2016 een topseizoen. De ploeg verloor slechts een keer en werd afgetekend kampioen in de Hoofdklasse C. Vorig seizoen kon de ploeg in de Derde Divisie echter geen potten breken en degradeerde gelijk weer terug naar de Hoofdklasse.

Dit seizoen begon Juliana ’31 met een 2-3 zege uit bij streekgenoot BVC ’12. Hierna leed de ploeg van trainer Remko Bicentini 2 nederlagen op rij. Twee weken geleden werd thuis op Sportpark de Broeklanden met 0-1 verloren van IFC en afgelopen weekend gingen de Gelderlanders na een 2-3 voorsprong in de slotfase nog met 4-3 onderuit bij Baronie. Naast het puntverlies verloor Juliana ’31 in Breda ook nog doelman Wolsink die met rood (2x geel) het veld moest verlaten.

Gemert zal zondag met een goed gevoel aan het duel in Malden beginnen. Ondanks een aantal blessures en een schorsing speelden de mannen van Dennis Dekkers afgelopen zondag een prima wedstrijd tegen rksv Halsteren en boekten op overtuigende wijze hun eerste zege van het seizoen, 4-1.

Gemert zal er dan ook op gebrand zijn om dit goede resultaat zondag een mooi vervolg te geven. De gastheren daarentegen  zullen de nare smaak van twee nederlagen op rij met een goed resultaat tegen onze zwartwitten weg willen spoelen.

Op voorhand lijkt het dus een leuk duel te worden, zondagmiddag op Sportpark de Broeklanden in Malden, waar om 14.00 uur zal worden afgetrapt.