Gemert krijgt te weinig in Halsteren: 1-0 verlies

17 mei 2018

Gemert is donderdagavond zonder punten teruggekeerd uit het west-Brabantse Halsteren. Op sportpark De Beek werd het 1-0 door een doelpunt van de thuisploeg in het tweede bedrijf.

Met die afloop mocht Halsteren niet klagen, want Gemert speelde een prima wedstrijd en maakte volop aanspraak op een punt of zelfs meer. Het niveau dat de zwartwitten haalden, geeft vertrouwen voor alle duels die nog komen gaan, met name vanaf 31 mei in de nacompetitie. De bekerfinale was qua veldspel een mindere beurt, maar in de competitie draait de ploeg gewoonweg goed. Dat leidde tot afgetekende zeges op Nuenen en BVC, en donderdagavond in Halsteren – toch een van de topploegen in de hoofdklasse B- kreeg Gemert simpelweg te weinig.

Halsteren scoorde uit zijn eerste echte kans en dat was pas na bijna een uur spelen. Abdenbi tekende voor de 1-0. Eerder waren met name de Gemertenaren dreigend geweest, met kansen voor onder Ralf Kemper en Youri van Brussel. Na rust kreeg ook Jasper Lalisang nog een kopkans.

In de slotfase zette de ploeg van Dennis Dekkers nog alles op alles op jacht naar de gelijkmaker. Dennis Groen loste Youri van Brussel af en Bram Jacobs ging met zijn kopkracht voorin oorlog maken.  Dat had bijna succes. Ralf Kemper leek een scherpe voorzet binnen te werken en Bram Jacobs gaf het laatste tikje. De bal lag tegen de touwen, maar het gejuich van de meegereisde supporters uit Gemert verstomde toen de grensrechter zijn vlag op stak voor buitenspel en de arbiter diens advies volgde.

Jammer, want een 1-1 was wel het minste resultaat dat de zwartwitten in Halsteren verdienden. Halsteren koesterde de drie punten, die belangrijk zijn in de strijd om de derde periode en de tweede plaats op de ranglijst; wegen die leiden naar een nacompetitieticket. Voor Gemert heeft het puntverlies geen schadelijke gevolgen, omdat het playoff-ticket al binnen is. Wel is de eindrangschikking bepalend voor de koppeling in de nacompetitie. De hoogstgeklasseerde periodekampioen en de op-een-na hoogst geklasseerde periodekampioen van de hoofdklasse ontwijken een tegenstander uit de derde divisie.

Er resteren nog twee reguliere competitieduels voor Gemert. Op 27 mei uit naar EHC en komende zondag de laatste thuiswedstrijd van het reguliere seizoen, om 14.30 uur tegen IFC.

GEMERT: Barten; Teuben, Jacobs, Van Rooij, Van Berlo, Brouwers, Lalisang, Van Brussel (75. Groen), Rodrigues, Kemper en Jansen.