Gemert knokt zich knap naar 2-2

8 mei 2016

Gemert heeft zondagmiddag veerkracht en karakter getoond. De ploeg van Bert Ruijsch knokte zich met tien man knap terug van een 0-2 achterstand en pakte alsnog een punt tegen DOSKO: 2-2.

De zwartwitten namen kort voor aanvang van het duel met de ploeg uit Bergen op Zoom afscheid van vijf leden van de selectie. Bert Ruijsch en Theo van den Boogaard van de technische staf en Erik van Dijk, Thijs van Pol en Mark Kuijpers vanuit de spelersgroep. Zij werden uitgebreid bedankt voor hun verdiensten voor vv Gemert. Voor Erik wordt op 5 juni nog een speciale afscheidswedstrijd gehouden, waarbij alle supporters van harte uitgenodigd zijn.

Na dat vrolijke begin met bloemen kreeg de thuisploeg flink wat tegenslagen te incasseren. Dat begon in de derde minuut, toen Steven van der Spek de 0-1 binnenwerkte. Na een half uur kwam daar een rode kaart bij. Thijs van Pol ging een stevig duel aan met de verdediger van DOSKO. Beiden waren hoogstverbaasd dat de spits van Gemert vervolgens naar de kleedkamer werd gestuurd. Hij zou een slaande beweging hebben gemaakt, maar alleen de scheidsrechter had zoiets gezien.

Gemert probeerde zich daarna te herpakken en was met tien man beter dan de voltallige opponent uit west-Brabant. In de slotseconden van het eerste bedrijf kwamen er nog twee kansen: Youri van Brussel schoot over. Jens Leijten schoot de bal vanuit dezelfde positie in het zijnet.

Na rust bleef het spelbeeld hetzelfde. Gemert was sterker dan DOSKO maar moest in de 72e minuut een nieuwe opdoffer incasseren. De treffer kondigde zich niet aan, maar een afstandsschot van Paolo Fortunati plofte plotseling naast Sven van Ommeren in de touwen. Een mooie goal, maar verdiend…?

Gemert kon het niet over zijn hart verkrijgen om de laatste thuiswedstrijd op deze manier af te sluiten. De ploeg pakte alles wat het had bij elkaar in een poging om terug te komen en kreeg nieuwe inspiratie door een fraaie individuele actie van Coen Brouwers. De invaller soleerde door de defensie van DOSKO en prikte de 1-2 tegen de touwen.

Met tien man in de moordende hitte: het was geen gemakkelijke opgave, maar Gemert gaf niet op. De ploeg verdient een groot compliment voor de manier waarop de mouwen werden opgestroopt. De beloning was dan ook terecht. Youri van Brussel en Ralf Kemper hadden al goede kansen gehad, toen Mark van Dijk de gelijkmaker over de DOSKO-doelman kopte.

De 2-2 was het minst wat de ploeg verdiende, een waardige afsluiting van de laatste thuiswedstrijd en een passend afscheid van het thuispubliek voor de vijf selectieleden. Volgende week speelt Gemert nog uit tegen EHC,  maar dat is een duel om des keizers baard, omdat de zwartwitten nu definitief veilig zijn. Proficiat!

GEMERT. Van Ommeren; Leijten, Van Berlo, Davy Vermeulen, Van den Elzen; Erik van Dijk (57. Kemper), Mark van Dijk, Lalisang (72. Vissers), Van Brussel, Van Pol en Habraken (73. Brouwers).