Gemert doet goede zaken!

1 mei 2016

Gemert heeft vandaag goede zaken gedaan in de strijd om behoud van hoofdklasseschap. De zwart-witten versloegen in een onderling duel concurrent Vlissingen met 5-1 en weten zich, mede gezien de overige uitslagen, zo goed als zeker van klassebehoud. Sterker nog, Gemert heeft zich inmiddels op weten te werken naar een gedeelde vijfde positie op de ranglijst. Het eventueel door de KNVB terugdraaien van de puntenaftrek voor Vlissingen kan in het allerslechtste geval nog roet in het eten gooien.

Gemert begon voortvarend aan de wedstrijd en stond na een dikke tien minuten al met 2-0 voor. Eerst was het Jasper Lalisang die vanuit een klutssituatie voor het doel van Vlissingen de bal over de doellijn wist te werken. Kort daarna kon Joost Habraken uit een corner vrij binnen koppen. De 3-0 van Thijs van Pol nog voor rust, hij omspeelde de keeper, gaf de Gemertsupporters een geruststellend gevoel. Toen Van Pol kort na rust ook de 4-0 aantekende leek het verzet van Vlissingen helemaal gebroken. Toch wisten de Zeeuwen de stand nog terug te brengen naar 4-1. Om even later weer tegen een marge van vier aan te kijken, toen Youri van Brussel een fraaie aanval van Gemert doeltreffend wist binnen te koppen. Dit was tevens de eindstand op sportpark Molenbroek.

Met nog twee wedstrijden te gaan, komende week DOSKO thuis en de week daarna uit naar EHC, lijken de zwartwitten eventueel degradatiegevaar definitief te hebben afgewend.

VOOR MEER FOTO’S: ZIE HET FOTO-ALBUM ONDERAAN OP DE HOMEPAGE VAN DEZE SITE

VVG vlissingen -191 VVG vlissingen -158