Gemert klopt RKAVV, 3-1

13 november 2016

Gemert heeft de thuiswedstrijd tegen RKAVV uit Leidschendam met 3-1 gewonnen. Het werd een turbulent duel op een herfstachtig sportpark Molenbroek.

Gemert startte met Mark van Dijk op zijn vertrouwde stekkie op het middenveld. Bart van Berlo stond als linksback geposteerd en het centrale duo werd gevormd door Jori Vermeulen en Bram Jacobs. De aanvoerder beleefde een bizarre rentree na drie wedstrijden geschorst te zijn geweest. De wedstrijd tegen RKAVV was acht minuten oud, toen een overtreding van Van Dijk werd bestraft met een rode kaart. Zowel spelers als publiek waren hoogst verbaasd, maar scheidsrechter Horst uit Groningen had toch echt boze opzet gezien bij een overtreding en stuurde de Gemertse captain naar de kleedkamer. Het zou niet de enige keer zijn dat de arbiter deze zondagmiddag de aandacht op zich vestigde.

Gemert liet zich evenwel niet uit het veld slaan door die onverwachte tegenslag. Sterker nog, de uitsluiting gaf de zwartwitten zelfs een boost. Dat resulteerde in een flink aantal kansen in korte tijd. Jasper Lalisang was al bijna trefzeker geweest en vervolgens meldde zich Yoeri Vissers en Youri van Brussel gevaarlijk voor de RKAVV-doelman. Het vizier stond nog niet op scherp.

Met tien man bleef Gemert veel sterker dan de gasten en in de 24e minuut werd de eerste schifting zichtbaar op het scorebord. Youri van Brussel tikte de bal binnen na een voorzet van Ralf Kemper: 1-0. Een kwartier verdubbelde Gemert de score. Bram Jacobs torende hoog boven de verdedigers van RKAVV uit bij een corner van Yoeri Vissers en knikte de 2-0 binnen. Het Gemertse tiental walste nu over de verbouwereerde opponent heen, want nauwelijks een minuut later was het alweer raak. Youri van Brussel tekende voor zijn tweede van de middag en zorgde voor een geruststellende ruststand: 3-0.

De frustratie bij RKAVV over die tegentreffers leidde tot een forse overtreding van Rico de Boer op Jens Leijten, ter hoogte van het middenveld. De scheidsrechter kon gezien zijn beslissing in de achtste minuut niet anders dan opnieuw naar het rood grijpen. Ook De Boer kon naar de kant, waardoor er getalsmatig weer evenwicht was tussen beide teams.

Het Gemertse publiek maakte zich op voor een leuke tweede helft. Het kwaliteitsverschil was aanzienlijk en Gemert leek op weg te gaan naar een grotere marge. Maar dat viel tegen. Erg tegen. De zwartwitten waren na de hervatting vaak te slordig en te druistig. RKAVV had de organisatie bovendien wat beter op orde en maakte daardoor een betere indruk dan voor rust. De ploeg uit Leidschendam kwam terug tot 3-1 door een pegel van afstand van Oalid Faik. Plotseling leek er toch nog iets in het vat te zitten voor de gasten. In dezelfde minuut kreeg Sohrab Safi de bal niet goed mee, anders had ie zomaar naar de aansluitingstreffer kunnen wandelen.

Gemert speelde een zeer matige tweede helft, maar hield uiteindelijk wel de controle. Jori Vermeulen en Bram Jacobs hielden in het centrum veel tegen. Vermeulen werd na afloop uitgeroepen tot Man of the Match. De thuisploeg had een paar gelegenheden om ook het laatste restje hoop van RKAVV aan diggelen te slaan, maar dat lukte niet, onder meer bij kansen van  Yoeri Vissers (erg sterk zondagmiddag), Vincent Buijssen en Coen Brouwers. De twee laatstgenoemden zijn weer zo goed als fit zijn en maakten als invallers hun opwachting.

Uiteindelijk bleef de 3-1 op het scorebord staan en stak Gemert dus drie verdiende punten in de achterzak. De ploeg springt weer over Vlissingen heen en bezet nu een vierde plaats op de ranglijst. Komende week is er een bekerprogramma. Gemert speelt zaterdagavond om 19 uur uit tegen derdeklasser Margriet in Oss. De eerstkomende competitiewedstrijd is een heuse kraker. Op zondag 27 november speelt Gemert in Veghel tegen koploper Blauw Geel’38. Zet dat duel alvast roodomrand in uw agenda!

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Jori Vermeulen, Jacobs, Van Berlo; Van Dijk , Lalisang (70. Brouwers), Vissers; Habraken(69. Buijssen), Kemper, Van Brussel (87. Brugmans).

Voor meer foto’s van Frans Brzoskowski van deze wedstrijd: zie het album op deze site: https://www.vvgemert.nl/fotoalbum/gemert-rkavv/