Gemert klaar voor allesbeslissende wedstrijd

14 juni 2019

Gemert zette woensdagavond met de zwaarbevochten 2-1 zege op Staphorst een goede eerste stap richting de derde divisie. Na afloop van het zinderende duel waren vriend en vijand het er echter over eens: er wacht onze ploeg en de trouwe aanhang nog een zware middag, zaterdag op sportpark het Noorderslag in Staphorst.

Het was smullen woensdagavond op sportpark Molenbroek. In een geweldige ambiance maakten Gemert en Staphorst er een enerverende wedstrijd van waarin duidelijk werd dat beide ploegen niet voor elkaar onder doen in deze finaleronde.

Gemert had in de eerste helft een licht overwicht, wat resulteerde in een verdiende 2-1 voorsprong bij rust. Na rust was het beeld compleet anders. Het fysiek sterke Staphorst zette onze zwartwitten flink onder druk, maar vergat de kansen die het kreeg te verzilveren. Pas in de slotfase kwam Gemert weer wat onder de druk vandaan en had de zege ook nog hoger kunnen uitvallen.

Na afloop waren beide trainers dan ook niet ontevreden; Reinald Boeren koesterde begrijpelijkerwijs de 2-1 zege van zijn ploeg, Staphorst-trainer Van Toor zag uiteraard nog voldoende mogelijkheden om de schade voor eigen publiek te repareren.

Hoe dan ook: de confrontatie van zaterdag is er een om naar uit te kijken. Gemert kan zich vasthouden aan het feit dat de ploeg het afgelopen seizoen op twee uitzonderingen na (UDI’19 thuis en het bekerduel met Groene Ster) altijd wist te scoren. Omdat Staphorst moet winnen, zal de ploeg de aanval moeten zoeken, zodat Gemert ook meer ruimte zal krijgen. En met ruimte weten onze spitsen wel raad dit seizoen.

Op hun eigen site roept Staphorst de aanhang op om in het geel blauw naar de wedstrijd te komen. Laten wij daar met zijn allen een mooie zwartwitte armada tegenoverstellen. Zodat onze jongens op de steun van een grote aanhang kunnen rekenen!

Nog een keer knallen, nog een keer het beste in zichzelf naar boven halen, dat is wat de zwartwitten te doen staat. Hopelijk kunnen we dan rond de klok van vijf uur een mooi zwart-wit feestje vieren.

Graag tot zaterdag op sportpark het Noorderslag, aftrap 15.00 uur!