Gemert tegen UDI’19 op jacht naar eerste thuiszege 2019

5 maart 2019

Na het voetbalvrije carnavalsweekeinde is het vizier in het zwartwitte kamp volledig gericht op komende zondag. Met de derby tegen UDI’19 staat er weer een heerlijke pot op het menu. Een wedstrijd waar zowel in Gemert als in Uden altijd reikhalzend naar wordt uitgekeken.

Gemert wacht nog steeds op haar eerste thuiszege van het kalenderjaar. Twee weken geleden verloor de ploeg op eigen veld de topper tegen Baronie (1-2) en dat was na het verloren thuisduel tegen Nuenen (2-4) het tweede verlies op rij voor Gemert op sportpark Molenbroek. Buitenshuis gaat het gelukkig een stuk beter met de mannen van Reinald Boeren. In de drie duels die na de winterstop werden gespeeld werd een 100 procent score gehaald.

Dat Gemert het de laatste weken lastig heeft op eigen veld heeft ongetwijfeld te maken met de speelwijze die de tegenstanders steeds vaker hanteren in Gemert. Ze zakken ver terug en proberen de ruimtes voor Gemert zo klein mogelijk te maken. Baronie had met die tactiek veel succes. Aan onze zwartwitten de schone taak om daar – als het zich aandient – een passend antwoord op te vinden

De opponent van zondag bezet momenteel een zevende plaats. De equipe van trainer Stefan Hoogsteder kwam sterk uit de winterstop met twee zeges op rij. Daarop volgde een nederlaag bij Minor. De zondag voor carnaval werd in de laatste minuut een verdienstelijke punt gepakt tegen titelkandidaat Groene Ster (1-1). De tricolores zijn vastbesloten om verder de ranglijst op te klimmen en komen tegen hoger geklasseerde teams vaak goed voor de dag. Ook in de eerste editie van de derby dit seizoen was dat het geval. Op 4 november vorig jaar verloor Gemert op Parkzicht met 2-1 en liep daardoor de eerste periodetitel mis.

Gemert heeft dus wat recht te zetten zondag. De ploeg gaat tegen UDI vol voor de drie punten om zo volop mee te blijven doen in de onverminderd spannende strijd om de prijzen in de hoofdklasse B.

Een cruciaal duel dus, waarin onze jongens het trouwe thuispubliek hopelijk de eerste thuiszege van 2019 kunnen bezorgen.

Graag tot zondag 14.00 op sportpark Molenbroek.