Gemert donderdag in bekerclash tegen Groene Ster

11 maart 2019

Het zijn enerverende weken voor de selectie van Gemert. De derby tegen UDI’19 is amper achter de rug of de volgende belangrijke thuiswedstrijd dient zich alweer aan. Donderdagavond staat de achtste finale in het bekertoernooi op het programma en de tegenstander is een goede bekende, namelijk medehoofdklasser Groene Ster uit Heerlerheide.

Wedstrijden tussen Gemert en Groene Ster zijn het aankijken altijd meer dan waard. Iedere zwart-wit supporter kan zich ongetwijfeld nog het halve finale duel in de beker van vorig seizoen herinneren. Deze wedstrijd  was een ware bekerthriller, die na 90 spannende minuten in een 1-1 gelijkspel leek te eindigen. Strafschoppen leken de beslissing te moeten gaan brengen, totdat Gemert in de werkelijk allerlaatste minuut nog een vrije trap mocht nemen. Op fenomenale wijze schoot Ruben Rodrigues raak en bereikte Gemert de finale. In die eindstrijd greep Gemert ten koste van eersteklasser Wittenhorst een paar weken later de beker (3-2).

Gemert en Groene Ster kwamen elkaar al twee keer eerder tegen dit seizoen. In september van het vorig jaar won Gemert op eigen veld door een treffer van Sander Vereijken met 1-0, maar was een gelijkspel meer op zijn plaats geweest. In februari van dit jaar was Gemert in de return in Heerlerheide Groene Ster duidelijk de baas (0-3). Wel dient hierbij te worden aangetekend dat de wedstrijd destijds de eerste was voor de Zuid-Limburgers sinds lange tijd.

Het zal er donderdag dan ook weer heet aan toegaan als beide ploegen elkaar voor de derde keer treffen dit seizoen. De belangen zijn immers groot en Groene Ster zal kost wat kost willen voorkomen dat het voor de derde keer dit seizoen het onderspit moet delven. De winnaar plaatst zich voor de kwartfinale waarin de winnaar van het duel tussen Sparta’25- vv Caesar wacht. Een plek in de halve finale en het felbegeerde ticket voor de voorronde van het KNVB bekertoernooi volgend seizoen ligt dan binnen handbereik.

Het is dus zeker de moeite waarde om deze bekerkraker te komen aanschouwen donderdagavond. Aanvang is 20.00 uur. De toegang is gratis, dus graag tot dan!