Gemert heeft ‘het’ even niet

27 november 2017

Gemert heeft ‘het’ even niet. De ploeg die via een ongekende reeks de eerste peridoetitel binnensleepte, leed zaterdagavond de tweede nederlaag en het derde puntenverlies op rij. BVC’12, toch bepaald geen hoogvlieger in de hoofdklasse B, won op sportpark Molenbroek met 1-2.

Het was de eerste nederlaag voor eigen publiek en eentje die hard aankwam.  Gemert is in twee tijd met duvel en geweld van de roze wolk afgestoten door achtereenvolgens Nuenen en BVC. Waar het aan ligt is moeilijk te zeggen. Vorm is een ongrijpbaar fenomeen.

Door de tegenvallers zijn de zwartwitten hun koppositie inmiddels kwijtgeraakt. O.S.S.’20 zet de opmars overminderd voort en won zondag ook de topper in Goes. Daardoor is de achterstand van Gemert nu drie punten.

Bij de ploeg van Dennis Dekkers speelde Bram Jacobs zaterdagavond op de plaats van de geschorste Dennis van Rooij. Jasper Lalisang verving de geblesseerde Joost Habraken.

Aanvankelijk leek er geen vuiltje aan de lucht voor de thuisploeg. Gemert begon sterk aan het duel met de Gelderlanders, was meteen dreigend en drukte het overwicht ook uit in de score. Ruben Rodrigues speelde zich vrij op de wijze die de Gemertse aanhang inmiddels zo goed kent. Hij creërde zelf de kans en maakte die fenomenaal af: 1-0 in de 8e minuut.

Maar heel lang konden de zwartwitten niet van de voorsprong genieten. BVC’12, dat dit seizoen nog maar twee keer had gewonnen, knokte zich snel terug in de wedstrijd. Dominique Scholten rondde af na een prima uitgespeelde aanval in de achttiende minuut: 1-1.

Daarna kwam Gemert nooit meer lekker in zijn vel te zitten. De ploeg worstelde met zichzelf en had het erg moeilijk met de fel van zich afbijtende promovendus uit Beek. De ploegen bereikten met een 1-1 stand de rust.

In de tweede helft moest het dan gebeuren en zette Gemert de jacht in op de driepunter. Maar ook na de hervatting bleef het zoeken. De periode dat alles vanzelf op zijn plek viel is verleden tijd. BVC was al happy geweest met een punt tegen de lijstaanvoerder, maar kreeg zelfs nog twee punten meer. Met nog ruim een kwartier op de klok kopte Gaetan Klaassen de 1-2 achter doelman Bono Barten.

Met de moed der wanhoop probeerde Gemert in de slotfase de achterstand nog ongedaan te maken, maar de zwartwitten konden het onheil niet meer afwenden en incasseerden opnieuw een fikse tik.

GEMERT: Barten, Leijten, Brugmans, Jacobs, Van Berlo; Lalisang (67. Groen), Rodrigues; Carlos David ((61. Van Brussel), Kemper, Jansen.