Gemert haalt uit bij start mini-toernooi: 8-1 tegen Achilles

10 augustus 2018

Gemert is het eigen voorbereidingstoernooi uitstekend begonnen. De zwartwitten haalden vrijdagavond flink uit tegen Jong Achilles’29 uit Groesbeek. Het werd liefst 8-1. Op veld 1 speelden tegelijkertijd de derdedivisionisten UNA en Dongen tegen elkaar. De Veldhovense equipe won met 4-1 na een duidelijke 3-0 ruststand.

Sinds vorig jaar organiseert Gemert een mini-toernooi in de aanloop naar het nieuwe seizoen. Het deelnemersveld wordt dit jaar gevormd door Gemert, UNA, Dongen en Jong Achilles’29. De eerste wedstrijden stonden vrijdagavond op het programma, het toernooi wordt zondagmiddag hervat.

Gemert won uiteindelijk met een monsterscore, maar in de eerste 20 à 25 minuten had het daar nog geen schijn van. Gemert kwam weifelend op gang en Achilles’29 kwam  na een klein half uur op voorsprong, 0-1. Alsof dat een wake-up-call was, begonnen de zwartwitten meteen beter te voetballen. In het laatste kwartier van de eerste helft was de thuisploeg duidelijk beter. De ploeg vertaalde dat ook in de score. Goudhaantje was Sander Vereijken, de nieuwe aanvaller die is overgekomen van Mierlo-Hout en vrijdagavond zijn stempel drukte. Met een kopgoal tekende hij voor de 1-1 en even later bracht hij Gemert ook aan de leiding. Het doelpunt was een beauty. Een heerlijk schot van zo’n 30 meter plofte achter de doelman van Achilles in de touwen: 2-1.

Dat was ook de ruststand. Na de hervatting maakte Thijs Fonken er uit de eerste de beste aanval meteen 3-1 van, als inleiding voor wat een heuse walk-over zou worden. Achilles had niets meer in te brengen en Gemert liep gestaag uit naar een score waar je u tegen zegt. De 4-1 kwam op naam van Ralf Kemper, de 5-1 van Dennis Groen. Sander Vereijken moest vervolgens licht geblesseerd het veld verlaten ten faveure van jongeling Roy Olislagers, die bij zijn eerste balcontacten meteen doeltreffend was. Hij bracht de 6-1 op het scorebord en een paar tellen later ook de 7-1.

Het slotakkoord was voor Thijs van Pol. De spits speelde tussen 2014 en 2016 bij Gemert, werd aangetrokken door FC Oss en keert na twee seizoenen in het betaald voetbal  terug op sportpark Molenbroek. Hij zit nog in de revalidatie van een rugblessure, maar trainde in de voorbije weken al volop mee. Vrijdagavond maakte hij ook de eerste wedstrijdminuten. Hij speelde het laatste half uur en prikte kort voor tijd de 8-1 binnen, de einduitslag.

Zondag wacht de tweede ronde van het voorbereidingstoernooi. Om 12.30 uur spelen Dongen en Jong Achilles’29 tegen elkaar op het hoofdveld, om 15 uur gevolgd door Gemert-UNA. Dat wordt een serieuze test voor de zwartwitten, want de Zeelster formatie is dit seizoen net als in de vorige voetbaljaargang een titelpretendent in de derde divisie.

De entree is opnieuw gratis. Alle supporters zijn  van harte uitgenodigd om zondagmiddag naar sportpark Molenbroek te komen.

GEMERT: Barten; Leijten (84. Brugmans), Vermeulen (75. Teuben), Jacobs, Van den Broek; Fonken (58. Van Brussel), Houwers (46. Groen), Den Dekker (75. Van Osch); Lalisang (58. Van Pol), Vereijken (78. Olislagers), Kemper.

Kijk voor wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski in het album op deze site.