Gemert haalt uit tegen ontmanteld Gestel

14 mei 2017

Gemert heeft zondagmiddag flink uitgehaald tegen Gestel. Op sportpark Molenbroek werd het liefst 9-1.

Een grote verrassing was die monsterscore overigens niet. Gestel is totaal ontmanteld en worstelt zich door de slotfase van het seizoen. De club moet spelers uit de jeugd en de lagere seniorenelftallen halen om toch een selectie van dertien, veertien man bijeen te sprokkelen. Zo werd het al eens 12-0 tegen Chevremont. Toch is het leed nog niet geleden. Gestel gaat de nacompetitie in, samen met DESO. Chevremont volgt DOSKO naar de eerste klasse.

De laatste competitiewedstrijd van Gemert stond vooral in het teken van afscheid. Mark van Dijk, Vincent Buijssen, Yoeri Vissers en Rick Wijnen speelden hun laatste competitiewedstrijd in het zwartwit en werden vooraf toegesproken door voorzitter Carlo Hazenveld. Mark van Dijk, een van dé iconen van de zwartwitten,  krijgt op 28 mei nog een afscheidsduel aangeboden. De andere drie verschijnen niet meer voor eigen publiek, maar spelen natuurlijk volgende week nog wel een belangrijke rol in de bekerfinale tegen Blauw Geel.

Gemert deed vervolgens wat het moest doen tegen Gestel; ruim winnen. De marge had nog veel hoger uit kunnen vallen, maar een kniesoor die daarom maalde op sportpark Molenbroek. De treffers kwamen op naam van Ron Jansen (3x), Vincent Buijssen (2x), Ralf Kemper (2x), Youri van Brussel en Jasper Lalisang. In de 80e minuut kreeg Mark van Dijk een publiekswissel. Hij werd afgelost door de debuterende Dennis van Rooy.

Al met al was het voor Gemert een prima opmaat voor de bekerfinale van volgende zondag tegen Blauw Geel’38. Informatie over die wedstrijd, die wordt gespeeld in Panningen, volgt later op deze site.

Van Ommeren; Van den Elzen, Van Berlo, Leijten, Van Dijk (80. Van Rooy), Vissers, Habraken (46. Lalisang), Van Brussel (46. Wijnen), Kemper, Jansen, Buijssen.

Kijk voor meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski het album op deze site.