Gemert haalt donderdagavond in tegen Halsteren

15 mei 2018

Het zijn drukke tijden voor de selectie van Gemert. Na de gewonnen bekerfinale tegen Wittenhorst vorige week donderdag en het eveneens gewonnen uitduel afgelopen zondag tegen BVC’12, staat aanstaande donderdag (17 mei) het nog in te halen uitduel tegen rksv Halsteren alweer op het programma. Komende zondag (20 mei ) staat vervolgens de laatste thuiswedstrijd van de reguliere competitie tegen IFC op de rol.

De belangen zijn niet heel groot donderdagavond, maar beide ploegen hebben nog wel degelijk iets om voor spelen. De gastheren kunnen bij een overwinning op onze zwartwitten de tweede plaats van Goes overnemen, Gemert zelf verdringt bij een zege in Halsteren UDI’19 van de vierde plaats.

Dit laatste kan voor Gemert van belang worden indien UDI de derde periode wint. De laagst geklasseerde periodekampioen in de hoofdklasse B treft in de eerste ronde van de nacompetitie namelijk de nummer 16 van de derde divisie. De overige twee periodekampioenen  treffen in de eerste ronde een periodekampioen uit de hoofdklasse A. Op papier een iets lichtere opgave.

De competitie en het bekertoernooi hebben uiteraard een behoorlijke wissel getrokken op de selectie. Omdat er met de nacompetitie in het verschiet nog een aantal wedstrijden op de programma staan, is het heel goed mogelijk dat Dennis Dekkers net zoals tegen BVC’12 een aantal spelers rust geeft donderdagavond.

Gemert beschikt dit seizoen immers over een brede en kwalitatief sterke selectie. Daarnaast hebben jongelingen als Balder van Osch, Thijs Fonken, Roy Olislagers en Lars Teuben dit seizoen aangetoond hun mannetje te staan als er een beroep op hen gedaan wordt.

Het zal niet makkelijk worden donderdag  Gemert heeft het traditioneel lastig in Halsteren en komt zelden met de volle winst terug uit West-Brabant. De goede serie van de afgelopen weken en vooral de bekerwinst van vorige week moet de ploeg echter voldoende moraal geven om het karwei te klaren.

Het duel op Sportpark De Beek  begint donderdagavond om 20.00 uur.

Graag tot dan!