Overtuigend Gemert in finale tegen Blauw Geel’38

2 mei 2017

Gemert heeft zich dinsdagavond met overtuiging geplaatst voor de finale van het districtsbekertoernooi. De ploeg van Dennis Dekkers won in Zeilberg afgetekend van eersteklasser ZSV: 0-5. Tegenstander in de eindstrijd is Blauw Geel’38, dat Chevremont dinsdag versloeg door de strafschoppen beter te nemen.

Gemert was gezien het niveauverschil natuurlijk favoriet op sportpark Kranenmortel in Deurne/Zeilberg, maar juist dan is het zaak om de zaken kordaat aan te pakken. Dat deden de zwartwitten. De ploeg was geconcentreerd, hanteerde een straf tempo en ging de persoonlijke duels stevig aan. Dat was de basis om uiteindelijk het verschil te maken en te vertalen in de cijfers.

ZSV begon nog aardig voor eigen publiek, dat in groten getale was opgekomen. De geelzwarten vertoonden zich ook een paar keer dreigend voor Sven van Ommeren. Maar langzaam maar zeker pakte Gemert het initiatief om dat vervolgens vijf kwartier lang niet meer uit handen te geven. Ralf Kemper maakte de verdiende 0-1. Hij werd gelanceerd door Youri van Brussel en maakte het af met een lob.

Nog voor rust hadden de zwartwitten de spanning weg kunnen nemen. De ploeg creëerde een aantal prima kansen, maar de marge bleef slechts één doelpunt, waardoor de thuisploeg in ieder geval cijfermatig nog in de wedstrijd bleef.

Tegelijkertijd gaf Gemert de thuisploeg nooit het gevoel dat er iets te halen viel. De hoofdklasser was een maatje te groot. De beslissing kwam van de voet van de uitblinkende Youri van Brussel. Na een fraaie verdedigende actie van Joost Habraken kreeg hij de bal in de voeten op links. Van Brussel soleerde naar binnen en haalde uit: 0-2.

Daarmee brak het Zeilbergse verzet definitief. Coen Brouwers schoot de 0-3 binnen en Ralf Kemper maakte zijn tweede van de avond. Een voorzet van Jens Leijten leek al te worden binnengekopt door Bart van Berlo. De keeper zat er nog tussen, maar Kemper prikte raak uit de rebound: 0-4. Het slotakkoord was voor Youri van Brussel, die net als Kemper zijn tweede doelpunt maakte: 0-5.

De andere halve finale eindigde in 0-0. Blauw Geel bleef vervolgens koelbloediger in de noodzakelijk geworden strafschoppen. De finale wordt op 21 mei gespeeld op het sportpark van Panningen in noord-Limburg. Een mooi affiche en een prachtig vooruitzicht als afsluiting van het seizoen voor beide ploegen.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Jacobs, Van Berlo, Van den Elzen; Brouwers (Brugmans), Habraken (Van Dijk), Lalisang (Buijssen), Van Brussel; Kemper en Jansen.