Gemert en DESO spelen gelijk: 1-1

4 september 2016

Ook de tweede thuiswedstrijd van Gemert 1 in het nieuwe seizoen is in een gelijkspel geëindigd. Tegen DESO uit Oss stond het gistermiddag na negentig minuten 1-1, een terechte uitslag.

Gemert startte met Coen Brouwers als linksback in een vijfmansverdediging, met Jens Leijten, Jori Vermeulen, Bart van Berlo en Bram Jacobs. Het middenveld werd gevormd door Jasper Lalisang, Mark van Dijk en Joost Habraken. Voorin vormden Youri van Brussel en Ron Jansen de frontlinie.

Gemert startte aardig. Zonder dat er een groot overwicht aan ten grondslag lag, waren de eerste gevaarlijke momentjes voor de thuisploeg. In de 21e minuut kwam de 1-0 voorsprong op het scorebord. Mark van Dijk nam de vrije trap vanaf de rechterkant, Jasper Lalisang kopte knap raak bij de eerste paal.

De eerste schifting had niet tot gevolg dat Gemert gemakkelijker ging voetballen. Bij DESO ging de bal gemakkelijker van man tot man, alleen leidde dat niet tot veel gevaar. Tot de zestienmeter hadden de zwartwitten de handen vol aan de opponent, maar Sven van Ommeren werd nauwelijks of niet getest.

Na rust drong DESO nadrukkelijker aan en kreeg Gemert het steeds zwaarder. Dat resulteerde in de 1-1 in de 56e minuut via een gemakkelijk gegeven strafschop. Er was inderdaad fysiek contact tussen de Osse aanvaller en Bart van Berlo, maar laatstgenoemde kon daar weinig aan doen. Scheidsrechter Gansner legde de bal desondanks op de stip en Bjorn Arts prikte raak: 1-1.

Een hard gelag voor het zwartwitte kamp, maar op dat moment wel een verdiende gelijkmaker. Gemert kwam goed weg toen Sven van Ommeren even later een inzet van Johnny Dobson onschadelijk maakte. De keeper van Gemert werd na afloop uitgeroepen tot man van de wedstrijd.

Gemert-trainer Dennis Dekkers greep in. Hij wisselde een verdediger (Jori Vermeulen) voor een aanvaller (Ralf Kemper). Even daarvoor was Danny Meijer, de beste man aan Osse kant, al geblesseerd uitgevallen. Dat samen maakte dat het overwicht van DESO wegviel en Gemert weer meer controle kreeg. In het laatste kwartier had dat ook nog een overwinning kunnen betekenen. Immers, Gemert creëerde zonder goed te voetballen nog een aantal prima kansen. Ron Jansen kopte de bal op de lat, Jasper Lalisang kopte de bal op de vuisten van DESO-keeper Bart van de Beek en diezelfde sluitpost hield Ralf Kemper in de slotminuten van de wedstrijd van de 2-1.

Het bleef dus 1-1 en dat gaf een aardig beeld van die veldverhoudingen. Gemert gaat zich nu opmaken voor twee zware uitwedstrijden, tegen DHC in Delft en DOSKO in Bergen op Zoom.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Jori Vermeulen (67. Kemper), Van Berlo, Jacobs, Brouwers; Habraken (75. Buijssen), Van Dijk, Lalisang; Jansen en Van Brussel (84. Vissers).

Zie voor meer foto’s van Peter van Hout het foto-album op deze site.