Gemert tegen EHC/Heuts op jacht naar eerste periodetitel

31 oktober 2017

Na de zwaarbevochten zege afgelopen zondag in Hendrik-Ido-Ambacht tegen IFC (2-4) heeft Gemert aanstaande zondag (5 november) in het thuisduel met EHC/Heuts de eerste periodetitel in de hoofdklasse B voor het grijpen. Eén punt tegen de Zuid-Limburgers volstaat voor Gemert, maar de zwartwitten zullen er ongetwijfeld alles aan gaan doen om voor de achtste keer op rij als overwinnaar van het veld te stappen.

EHC/Heuts – voluit de Emma Hoensbroek Combinatie genaamd – is in 1964 ontstaan uit een fusie tussen Sportclub Emma en SC Hoensbroek. Vooral de mijnwerkersvereniging Sportclub Emma was in een ver verleden een succesvolle amateurvereniging die uitkwam op het hoogste amateurniveau.

De ploeg van trainer Gerard Douven is sterk begonnen aan het seizoen, maar is na een aantal mindere wedstrijden inmiddels afgezakt naar de 11e plaats op de ranglijst. EHC/Heuts heeft nog wel een duel tegoed. Als de roodwitten de wedstrijd tegen Jong Den Bosch weten te winnen, kunnen ze nog een paar plaatsen stijgen op de ranglijst.

Gemert daarentegen is na een weifelend begin bezig aan een zeer indrukwekkende serie. De zwartwitten wonnen op overtuigende wijze inmiddels 7 wedstrijden op rij en staan soeverein aan kop in de hoofdklasse B.  In de strijd om de eerste periodetitel is alleen Vlissingen nog een gevaar. De Zeeuwen hebben een wedstrijd minder gespeeld en kunnen in theorie nog roet in het eten gooien, maar alleen als Gemert een misstap begaat tegen EHC. Als de ploeg in staat is om ook het duel met de Zuid-Limburgers tot een goed eind te brengen, kan er na afloop volop feest worden gevierd in de kantine!

Daar treedt aan het einde van de middag de Apeldoornse zanger Gerard Palts op, dus gezelligheid gegarandeerd!

Het duel op sportpark Molenbroek begint zondag om 14.00 uur.

Graag tot dan!