Gemert blijft steken op remise

12 februari 2017

Gemert is er opnieuw niet in geslaagd om drie punten te pakken. De zwartwitten bleven zondagmiddag teleurstellend steken op 1-1 tegen sv DOSKO.

De ploeg van Dennis Dekkers heeft derhalve nog altijd niet gewonnen in het kalenderjaar 2017. Dat is opvallend, zeker omdat drie van de vier partijen sinds de winterstop op het eigen sportpark Molenbroek werden afgewerkt.

Zondag leek er lange tijd geen vuiltje aan de lucht. In de 17e minuut deed Gemert voor het eerst aanvallend van zich spreken met een schietkans voor Youri van Brussel. Niet veel later was de 1-0 dichtbij. Opnieuw Van Brussel kon van dichtbij uithalen, maar stuitte op de sterke doelman van de Bergenaren, Nicky Lodiers.

Daarna was Gemert zonder zelf te excelleren wel continu beter. Doelman Sven van Ommeren kwam  nooit in de problemen. De voorsprong was dan ook verdiend. Een inzet van Youri van Brussel werd nog gekeerd, maar Ron Jansen kon in de rebound binnenprikken: 1-0.

Halverwege kon Gemert gezien de veldverhoudingen met vertrouwen uitzien naar het tweede bedrijf. Maar dat pakte anders uit. Aanvankelijk leek er nog niets aan de hand en controleerde Gemert de wedstrijd, maar halverwege de tweede helft werd het steeds onrustiger wat Gemert liet zien. DOSKO kreeg steeds meer geloof in de gelijkmaker en terecht, zo bleek. Een individuele actie van Sam van de Kreeke via de rechterflank leidde tot de 1-1.

In het laatste kwartier trachtte Gemert de bakens te verzetten. De ploeg kreeg nog één enorme kans. Youri van Brussel haalde uit, maar stuitte op Lodiers, die met een katachtige reflex de 2-1 tegenhield. Ook de rebound van Ron Jansen had hij te pakken.

Zo bleef het 1-1. Gezien de wedstrijd opnieuw onnodig puntenverlies voor de zwartwitten.

GEMERT – Van Ommeren; Leijten, Jacobs, Van Berlo, Brouwers; Van Dijk, Habraken, Lalisang (71. Buijssen), Vissers (67. Jori Vermeulen), Van Brussel, Jansen.