Gemert beleeft kansloze middag

13 december 2015

Gemert 1 beleefde een uiterst beroerde middag op het eigen sportpark Molenbroek. Terwijl alles gericht was op herstel na de nederlaag van vorige week (3-2 tegen Dosko) werd opnieuw een fikse tegenvaller geïncasseerd: 1-4 tegen vv Gestel.

Het werd een kansloze missie voor eigen publiek: bepaald niet de afsluiting van de eerste seizoenshelft zoals de ploeg die voor ogen had. De zwartwitten startten zonder aanvoerder Mark van Dijk, die geschorst was na zijn gele kaart in Bergen op Zoom. Davy Vermeulen is geblesseerd en in de warming-up moest ook Sven van Ommeren afhaken. De doelman kampt met een blessure en bleek niet fit genoeg om te kunnen starten. Daan Fonken nam de honneurs waar.

In de beginfase had vv Gestel direct de overhand. Gemert moest zich schrap zetten en ‘overleefde’ onder meer een kans van Henny Noyen, die in vrijstaande positie over schoot. Na een klein kwartier leek Gemert wat meer zijn stempel te drukken. Om dat te benadrukken kreeg Yoeri Vissers een kopkans na een voorzet van Thijs van Pol. Maar juist in die fase ging het mis. Verdedigend was de organisatie niet goed toen Sidney Gakpo werd weggestuurd op de rechterflank. Na één lange bal mocht de aanvaller van Gestel zo doorwandelen. Hij schoof de bal onder Fonken door: 0-1.

Het doelpunt haalde de opgaande lijn bij Gemert er meteen uit. In de restant van de eerste helft domineerde Gestel. Gemert liep continu achter de feiten aan en mocht van geluk spreken dat de achterstand bij rust slechts één treffer bedroeg. Michel Leon-Payo was tot twee keer toe dicht bij de 0-2.

In de rust probeerde Gemert zich te herpakken. Coen Brouwers kwam voor Mark Kuijpers en de zwartwitten begonnen met de beste intenties aan het tweede bedrijf. Dat leek aardig te lukken – er was wat meer dreiging – maar bij de eerste de beste tegenstoot van Gestel was het meteen weer raak. Opnieuw Gakpo tekende voor de 0-2.

Een mat Gemert liet daarna nooit meer zijn tanden zijn. Gestel bleef zonder problemen overeind op het druilerige sportpark Molenbroek, waar de supporters geen moment geloof kregen in een Gemertse wederopstanding. Zeker toen Henny Noyen namens Gestel de 0-3 op het scorebord bracht, was het pleit beslecht.

In de 73e minuut tekende Gakpo voor zijn hattrick en leek Gemert op weg naar een historische nederlaag. Zover kwam het gelukkig niet. Thijs van Pol redde de twijfelachtige eer door de 1-4 binnen te koppen en daar bleef het bij.

Gemert begint dus met een vervelend gevoel aan de winterstop, maar heeft nog één kans om daar verandering in te brengen. Komende woensdag spelen de zwartwitten in Cuijk tegen topklasser JVC in de vierde ronde van de KNVB-beker. Aanvang van dat duel is 20.15 uur.

GEMERT: Fonken; Leijten, Brugmans, Van Berlo, Kuijpers (46. Brouwers); Erik van Dijk, Lalisang (76. Van Brussel), Vissers; Habraken, Van Pol, Buijssen (76. Kemper).