Gemert bekert verder na zege op Meerssen

17 april 2017

Gemert heeft zich maandagmiddag geplaatst voor de halve finale van de districtsbeker. De ploeg van trainer Dennis Dekkers wees sv Meerssen terug met 2-1. Op 2 mei speelt Gemert nu in Zeilberg tegen ZSV om een ticket voor de finale.

Extra presentje is dat de zwartwitten zich verzekerd weten van plaatsing voor de eerste voorronde van de landelijke KNVB-beker van volgend seizoen. Dat is het toernooi waarin na enkele ronden ook de profs instromen. Hoe leuk dat kan zijn voor amateurs, weet Gemert nog van 2012, toen Vitesse op bezoek kwam op sportpark Molenbroek.

Met de goede uitslag en de consequenties daarvan is trouwens het positieve wel gemeld uit het Gemertse kamp. Want de wedstrijd gaf weinig aanleiding tot al te optimistische bespiegelingen. Gemert speelde immers zeer teleurstellend voor eigen publiek. Het aantal vlotte combinaties en leuke aanvallen was op de vingers van één hand te tellen.

SV Meerssen, koploper in de eerste klasse, begon in ieder geval sterk en drong Gemert al meteen terug op eigen helft. Pas na een kwartiertje kwam er meer balans in de wedstrijd. Daarna vielen er weinig hoogtepunten te noteren. De beste kans was voor Dogan Golpek, de gevaarlijke linksbuiten van de zuid-Limburgers, die na een half uur dicht bij de openingstreffer was.

Dat Gemert er recht op had, kon je niet zeggen, maar de thuisploeg ging wel met een voorsprong de rust in. Goudhaantje was Ralf Kemper, die kort voor rust de 1-0 binnenschoot.

De hoop dat die ruggensteun Gemert zou helpen, bleek ijdel. SV Meerssen kreeg met name via Golpek een aantal prima kansen bij de start van het tweede bedrijf. Het niveau aan Gemert-kant ging ondertussen niet omhoog. De ploeg mist op dit moment overtuiging en vorm en worstelt meer met zichzelf dan met de opponent.

Desondanks kwam de marge halverwege de tweede helft op twee. Een vrije trap van Mark van Dijk, die na lang blessureleed weer in de basis startte, werd binnengekopt door Jasper Lalisang. Een specialiteit van de middenvelder en een opluchting voor de Gemertenaren.

Daarmee leek de buit wel binnen, maar Richard Hannon maakte er in de 71e minuut toch nog 2-1 van. Hij bracht daarmee de spanning terug. SV Meerssen deed simpelweg niet onder voor Gemert en probeerde nog een tandje bij te schakelen. Met als gevolg dat het Gemertse publiek nog meer dan twintig minuten peentjes moest zweten. Er kwamen nog een paar hachelijke momenten voorbij, maar sv Meerssen sloeg niet toe of vond Sven van Ommeren op zijn weg.

Zo werd de zege over de meet gesleept en kon Gemert na afloop juichen. De halve finale tegen ZSV uit Zeilberg is een mooi vooruitzicht, bovendien is plaatsing voor het KNVB-bekertoernooi een lekker extraatje.

De ploeg gaat zich nu opmaken voor de volgende competitiewedstrijd. Komende zondag speelt Gemert uit tegen RKAVV. Om helemaal gevrijwaard te blijven van degradatiesores, is het belangrijk dat de ploeg nog een aantal punten binnensleept.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten, Jacobs, Van Berlo, Brugmans, Van den Elzen; Lalisang, Van Dijk (66. Wijnen), Habraken; Jansen (82. Vissers) en Kemper.

Kijk voor meer wedstrijdfoto’s van Frans Brzoskowski naar het album op deze site.