Gemert begint oefencampagne met zege bij EVV, 2-3

30 juli 2016

Gemert 1 is de voorbereiding begonnen met een zege. De ploeg van de nieuwe trainer Dennis Dekkers klopte zaterdagavond derdedivisionist EVV uit Echt met 2-3.

Het eerste Gemertse doelpunt kwam op naam van Ron Jansen, die daarmee meteen voor zijn eerste treffer voor de zwartwitten tekende. De nieuwe centrumspits scoorde in de dertigste minuut en maakte daarmee een eerder opgelopen achterstand goed. Kort na rust moest hij overigens het veld verlaten met een blessure.

In de 53e minuut kwam de thuisploeg, die al veel meer oefenwedstrijden in de benen heeft, opnieuw op voorsprong. EVV kreeg daarna kansen om verder weg te lopen, maar het tegenovergestelde gebeurde. Na een uur spelen bekroonde Ralf Kemper een voorzet van Jens Leijten met een rake kopbal: 2-2.

Door die gelijkmaker kwam Gemert weer beter in de wedstrijd en dat resulteerde in de 67e minuut in de 2-3. Opnieuw Ralf Kemper onderscheidde zich. Hij passeerde meerdere EVV’ers, maar zijn afronding belandde op de paal. In de rebound was Youri van Brussel er als de kippen bij om Gemerts derde treffer aan te tekenen.

In de slotminuut kwamen de zwartwitten nog goed weg, toen een overtreding van Jens Leijten werd bestraft met een penalty. De paal stond de 3-3 in de weg.

De zege is een mooie opsteker, zo aan het begin van de voorbereiding, die komende zaterdag (6 augustus) wordt vervolgd met de traditionele wedstrijd om de Ton van Lanen Trofee bij RKSV Odiliapeel. Tegenstander in Odiliapeel is UDI’19, opnieuw een derdedivisionist derhalve, en de nieuwe club van trainer Bert Ruijsch. Dat duel begint om 17 uur en wordt voorafgegaan door een wedstrijd tussen de G-teams van Gemert en UDI. Die ‘voorwedstrijd’ vangt aan om 15.30 uur.