Gemert als lijstaanvoerder naar Hendrik Ido Ambacht

12 oktober 2016

Gemert reist aanstaande zondag als lijstaanvoerder af naar Hendrik Ido Ambacht. Gemert deelt de eerste plaats met Vlissingen en weet zich op de huid gezeten door de nummers drie en vier, Blauw Geel’38 uit Veghel en Gestel uit Eindhoven, die beide met een wedstrijd minder gespeeld een achterstand hebben van een punt.

Het zal voor Gemert zondag niet eenvoudig worden  om de punten mee naar huis te nemen. Gemert treft onder de rook van Rotterdam op sportpark Schildman het voor de ploeg totaal onbekende IFC (Ido’s Football Club). IFC keerde afgelopen seizoen na 5 seizoenen weer terug in de hoofdklasse nadat de ploeg van coach Jack van den Berg de titel in de eerste klasse B voor zich had opgeëist. Vooral in de thuiswedstrijden maakt IFC dit seizoen een ijzersterke indruk. De ploeg verloor weliswaar het openingsduel thuis tegen Vlissingen (0-1), maar won vervolgens 3 thuisduels en ook het laatste uitduel in Bergen op Zoom tegen Dosko werd in winst omgezet, 1-2. IFC staat momenteel op de 8e plaats maar heeft slechts 3 punten achterstand op Gemert.

Gemert zal desondanks met een tamelijk gerust hart naar Hendrik Ido Ambacht afreizen. De ploeg is nog ongeslagen en weet zich gesterkt door het feit dat van de 4 uitwedstrijden die men tot nu toe speelde er drie de volle winst opleverden. Alleen het duel in Delft tegen DHC werd met een 1-1 gelijkspel afgesloten. Afgelopen zondag boekte Gemert na 3 gelijke spelen eindelijk de eerste thuiszege van het seizoen. Hekkensluiter Groene ster werd met 3-2 geklopt, wat de ploeg ook nog eens de eerste plaats op de ranglijst opleverde. Gemert mist aanstaande zondag aanvoerder Mark van Dijk die na zijn op zijn minst discutabele rode kaart afgelopen zondag in het treffen met Groene Ster voor drie wedstrijden is geschorst. Ook achter de naam van Coen Brouwers die geblesseerd uitviel in deze wedstrijd staat nog een vraagteken.

Het treffen op Sportpark Schildman, Reeweg 75b in Hendrik-Ido-Ambacht begint zondag om 14.00 uur.