Gemert 2 wint topper tegen Blauw Geel

18 oktober 2015

Gemert 2 speelde zondagmiddag de traditionele topper tegen de reserves van Blauw Geel. Voor aanvang bezetten de zwartwitte reserves de derde plek op de ranglijst, terwijl de Veghelnaren vorige week de koppositie afstonden aan Deurne 2 en daardoor de tweede plek bezetten.

Gemert liet Blauw Geel op haar eigen helft het spel maken, maar trad op eigen helft resoluut op, waardoor het de gehele wedstrijd nauwelijks kansen weggaf. De strijd ging aanvankelijk voetballend redelijk gelijk op, terwijl Gemert enkele malen gevaarlijker oogde. Voor rust werd er niet gescoord, maar na een uur spelen was het Jori Vermeulen die de ban brak. Met een knappe aanname en een verwoestend schot maakte hij een mooie en terechte 1-0.

Nauwelijks twee minuten later deed Jeffrey Driessen er nog een schepje bij. Met een knappe schuiver vanuit een lastige hoek verdubbelde hij de marge tot 2-0. Blauw Geel schakelde aanvallend een tandje bij door een verdediger door te schuiven naar de voorhoede, maar Gemert antwoordde met een extra verdediger. Hierdoor kwam Gemert minder aan voetbal toe en was het enige doel het veilig stellen van de overwinning. Daarin slaagde de ploeg met glans. Blauw Geel wist wel enkele afstandsschoten te creëren, maar in gevaar kwam de Gemertse overwinning nooit.

Hierdoor boekten de Gemertenaren een lekkere en belangrijke overwinning om de aansluiting in de top van de Reserve Hoofdklasse te houden. De zwartwitten nemen de tweede plek over en staan nu één punt achter op koploper Deurne 2 met 16 punten uit zes wedstrijden. Tot nu toe wisten de reserves vijfmaal te winnen; werd ongelukkig gelijkgespeeld tegen NWC 2 en werd enigszins tegen de verhouding in verloren van Deurne 2.

Al met al een behoorlijk goede start van de competitie en met name de overwinning van zondag geeft vertrouwen voor het verdere verloop van de competitie, waarin Gemert graag de titel wil verdedigen. Volgende week is er geen programma, omdat de reserves net als het vaandelteam zijn vrijgeloot voor de volgende bekerronde. De competitie wordt hervat op 1 november met een uitwedstrijd tegen EHC/Heuts 2.