Gemert 2 blijft aan kop in reserve-hoofdklasse

10 maart 2016

De beloftes van vv Gemert hebben afgelopen zondag de derby van streekgenoot Blauw Geel’38 2 gewonnen. Op het Prins Wilem Alexander Sportpark won de ploeg van Rob Vaessen met 0-2. Hierdoor blijft de koppositie in handen van de zwartwitten. Gemert 2 heeft momenteel 37 punten uit zestien wedstrijden, Bekkerveld volgt met 36 en Deurne completeert de top drie met 35.

Met de gedachten dat een eventuele misstap grote gevolgen kon hebben, begon het reserveteam de wedstrijd tegen Blauw Geel. Het was aftasten in de beginfase voor beide ploegen. Zowel Blauw Geel als Gemert heeft veel op het spel staan; de Veghelnaren konden bij een overwinning aansluiten bij de top, terwijl Gemert bij een nederlaag de koppositie zou moeten afstaan.

Het eerste half uur leverde weinig spektakel op voor de aanwezige toeschouwers. Men keek daardoor niet raar op dat een doelpunt uit een standaardsituatie viel. Een corner van Gemert werd niet goed verwerkt door de keeper van Blauw Geel, en Frank Fleuren kopte ongehinderd binnen: 0-1. Met die stand gingen beide elftallen rusten.

Vlak na rust zette de thuisploeg aan, maar de verdediging kwam niet echt in de problemen. Eén keer ontsnapte de spits van Blauw Geel aan de aandacht, maar goed keeperswerk van Daan Fonken voorkwam een goal. De treffer viel uiteindelijk aan de andere kant. Goed doorzettingswerk op de linkerflank leverde balbezit voor de uitploeg op, die niet faalde en de 0-2 maakte. Het doelpunt kwam op naam van Bas Cornelissen. In het restant van de wedstrijd kwam het reserveteam niet meer in het gevaar, maar miste het wel een enorme kans op 0-3.

Dankzij de zakelijke overwinning blijft Gemert koploper van de Reserve Hoofdklasse, die het vorig seizoen wist te winnen. Naaste belagers Bekkerveld en Deurne volgen op korte afstand. Komende zondag spelen de beloftes een thuiswedstrijd tegen EHC/Heuts 2. Zij staan onderaan, maar Gemert mag de ploeg niet onderschatten. Een eventuele nederlaag blijft niet zonder gevolgen. Verder speelt het elftal dinsdag 29 maart in de halve finale van de beker een uitwedstrijd tegen UDI’19 2.