Gemert 2 periodekampioen!

19 november 2018
Gemert 2 heeft zondagmiddag de periodetitel gepakt! De mannen van trainer/coach Mats Raijmakers zegevierden in de topper tegen Venray met 0-1, genoeg om de eerste prijs van het seizoen binnen te loodsen.
De rechtstreekse confrontatie tegen nummer twee Venray was de climax van de eerste periode. Bij winst of een gelijkspel kon Gemert juichen, bij een nederlaag was het feest voor Venray.
Na een aantal kansen in het eerste kwart van de wedstrijd scoorde Gemert in de 40ste minuut door een vlot lopende aanval via Youri van Brussel (assist Pepijn Vroomans). De zwartwitten waren gedurende negentig minuten  de betere ploeg en gaven nauwelijks iets weg. Venray koos er in de tweede helft voor om ver op eigen helft in te zakken, waardoor Gemert rustig de wedstrijd uit kon spelen en nog tot een aantal kansen kwam om de score uit te breiden.
Dat laatste lukte niet, maar de Gemertenaren boekten dus wel hun zesde overwinning op rij. Na acht speelrondes staat de teller al op 21 punten. Een magnifieke prestatie van de beloften, die nu een voorsprong hebben van vijf punten op O.S.S.’20 en zes punten op Venray.
Mannen proficiat!
Foto’s Jan Vroomans