Gemert 2 als koploper de winterstop in

10 december 2015

De beloftes van v.v. Gemert hebben goede zaken gedaan in de strijd om het kampioenschap. Het team van Rob Vaessen won afgelopen weekeinde zelf met 4-1 van De Ster, terwijl elders de concurrenten punten verspeelden. Dankzij de uitslagen gaan de beloften als koploper de winterstop in met een marge van vijf punten.

Gemert 2 moest het opnemen tegen het tweede elftal van De Ster, uit Stein. Zoals zo vaak in de afgelopen wedstrijden keek Gemert al vroeg tegen een voorsprong aan. Een vrije trap op maat van Thijs Fonken kwam terecht op het hoofd van de mee naar voren gekomen Geert van den Bosch: 1-0. In het restant van de eerste helft kreeg de thuisploeg nog enkele kansen om de score uit te breiden, maar meerdere malen ontbrak de scherpte. Eén keer scoorde Gemert nog, Youri van Brussel stond ineens oog-in-oog met de keeper en faalde niet.

Na rust was het meteen twee keer raak. Eerst maakte Thijs Fonken de 3-0 door knap de keeper op het verkeerde been te zetten. Niet lang daarna wisten de bezoekers te scoren, mede doordat Gemert niet al te sterk uit de kleedkamer kwam 3-1. Het slotakkoord was wederom voor Youri van Brussel. Hij bekroonde zijn optreden die middag met een tweede goal door de bal prachtig over de keeper te stiften, eindstand: 4-1.

Na de wedstrijd bleek hoe waardevol de overwinning was. Zowel Blauw Geel’38 2 als Deurne 2 verloor, van respectievelijk Nulandia en Bekkerveld. Laatsgenoemde nestelde zich door een 3-0 overwinning op de derde plaats. Daarnaast speelde UDI’19 2 gelijk uit bij Someren: 1-1. Door deze uitslagen staat Gemert nu steviger op de eerste positie. Na twaalf wedstrijden heeft het team een voorsprong van vijf punten op naaste achtervolger Deurne. Bekkerveld en UDI volgen op zeven punten en Blauw Geel op negen. Gemert verspeelde in de eerste competitiehelft slechts 5 punten: een gelijkspel tegen NWC en van Deurne werd onfortuinlijk verloren.
Overigens staat Gemert 2 nog een loodzwaar programma te wachten na de winterstop. Alle hierboven genoemde concurrenten moeten nog worden bezocht. Wordt na carnaval vervolgd.

Beker
De wedstrijd van afgelopen zondag was niet de laatste wedstrijd voor de winterstop. Aanstaande zondag spelen de reserves thuis tegen de reserves van Avanti’31 uit Schijndel. Deze wedstrijd staat in het teken van het bekertoernooi voor reserveteams. Avanti’31 komt uit in de reserve tweede klasse, dus Gemert is hierin uitgesproken favoriet. In de vorige ronde schakelde het tweede elftal Nijnsel uit na strafschoppen.