Gemert 1 op bezoek bij O.S.S.’20

2 maart 2016

Gemert 1 neemt het zondag in Oss op tegen O.S.S.’20. De zwartwitten hopen de overwinning op Groene Ster (3-2) een goed vervolg te geven. Die zege was een belangrijke. Het was de eerste driepunter sinds eind november, toen EHC/Heuts met 1-0 werd verslagen. De doelpunten tegen Groene Ster kwamen op naam van Jasper Lalisang, Joost Habraken en Thijs van Pol.

Het elftal van Bert Ruijsch had afgelopen zondag een rustdag, aangezien er een bekerronde op het programma stond en Gemert in december al was uitgeschakeld door JVC Cuijk. Wel oefende Gemert midweeks tegen ZSV uit Deurne-Zeilberg. De eersteklasser werd dinsdagavond met 4-1 aan de kant gezet. Zowel Thijs van Pol als Yoeri Vissers wist twee keer het net te vinden.

De tegenstander van aankomende zondag kwam wel uit in het bekertoernooi. O.S.S.’20 nam het op tegen de vorige opponent van Gemert, Groene Ster. In Oss verloor de thuisploeg met 1-2. In de Hoofdklasse B doet de ploeg van trainer Maarten van Vugt het daarentegen beter. Het team bezet momenteel de derde plek en won na de winterstop alle wedstrijden. Groene Ster, TOP, UDI’19 en Baronie werden op eenvoudige wijze aan de kant gezet.

Gemert en O.S.S.’20 kwamen elkaar het afgelopen jaar meerdere malen tegen. De ploegen vochten vorig seizoen vier confrontaties uit en dit seizoen één. De statistieken spreken in niemands voordeel, aangezien beide ploegen twee keer wonnen en één keer gelijkspeelden. De laatste wedstrijd, gespeeld in november 2015, werd op sportpark Molenbroek gewonnen door O.S.S.’20 (1-2).

De laatste overwinning van Gemert op O.S.S. dateert van februari vorig jaar. Toen won de ploeg met 1-3 in de strijd om de districtsbeker. Die wedstrijd werd overigens op twee momenten gespeeld, omdat de grensrechter tijdens het eerste duel ziek werd. Verder is er ook nieuws uit de ziekenboeg. Zowel Davy Vermeulen als Mark Kuijpers keert hoogstwaarschijnlijk terug in de selectie na blessureleed. Beiden speelden dinsdag ook mee tegen ZSV.

De zwartwitten kunnen in deze belangrijke fase van het seizoen de steun van de achterban goed gebruiken, dus zien we onze aanhang graag terug op zondagmiddag. De wedstrijd op sportpark De Rusheuvel, Rusheuvelstraat 5, begint om 14.30 uur.