Gemert 1 op bezoek bij DESO

11 november 2015

Gemert 1 heeft opnieuw een uitwedstrijd in Oss voor de boeg. De ploeg van trainer Bert Ruijsch speelt zondag tegen DESO, de huidige nummer tien van de ranglijst.

DESO is een van de liefst drie Osse vertegenwoordigers in de hoofdklasse B. De ploeg promoveerde afgelopen seizoen via de nacompetitie naar de hoofdklasse. In de finaleronde van de playoffs werd Beerse Boys geklopt. De promotie past in de indrukwekkende opmars waarmee de club bezig is. DESO kwam in 2008 nog uit in de zesde klasse, de absolute kelder van het amateurvoetbal. Nu is de hoofdklasse bereikt, maar DESO lijkt nog lang niet klaar. De topklasse is het volgende doel voor de roodwitten, die worden getraind door de nog jonge trainer Niels van Casteren (36).

Afgelopen weekend speelde DESO een uitwedstrijd, maar de bus hoefde niet uit de stalling. De ploeg speelde immers tegen O.S.S.’20, dat een plekje heeft op hetzelfde sportpark De Rusheuvel. Een onvervalste derby dus. Na negentig minuten stapte DESO als winnaar van het veld. OSS kreeg liefst twee rode kaarten (Koel en De Groot) en verloor met 1-3.

Gemert maakte iets vergelijkbaars mee en incasseerde bij de andere club uit Oss – sv TOP – een pijnlijke 3-1 nederlaag. Het waren de eerste punten voor de thuisploeg en betekende voor de zwartwitten een onverwachte tegenslag. Zeker omdat de ploeg ook nog twee rode kaarten noteerde en dus rekening moet gaan houden met schorsingen voor Jens Leijten en Bart van Berlo. De equipe kan zichzelf zondag revancheren maar zal vol aan de bak moeten om het gat met de top niet te groot te laten worden én om afstand te houden van de gevarenzone.

Op jacht naar een driepunter kan Gemert de steun van de eigen aanhang goed gebruiken. Kom dus zondag naar sportpark De Rusheuvel, Spitsbergerweg 50 in Oss. De aftrap is om 14.30 uur.