Erwin van den Broek nieuwe aanwinst Gemert

28 februari 2018

Gemert heeft een nieuwe aanwinst voor volgend seizoen. Erwin van den Broek voegt zich in de zomer bij de selectie van de dan nieuwe trainer Reinald Boeren.

Van den Broek en de Technische Commissie van de zwartwitten kwamen dinsdagavond tot een definitief akkoord. De 24-jarige Deurnenaar speelt nu bij ZSV Zeilberg, dat uitkomt in de eerste klasse.

Van den Broek is aangetrokken als linkervleugelverdediger, waar een gat valt door het afscheid van zowel Ronny van den Elzen als Bart van Berlo. ,,Erwin heeft vanuit die positie veel voetballend vermogen naar voren toe”, zegt Anthony Geurts van de TC.  Bij ZSV speelt hij dit seizoen als hangende linksbuiten.

Van den Broek doorliep de volledige jeugdopleiding van sv Deurne in zijn woonplaats, op één seizoen als D-speler bij ZSV na. Op zijn zeventiende maakte hij al zijn debuut in het eerste elftal van de blauwwitten, destijds onder trainer Erik Clynk. Zes jaar draaide hij als jong talent mee in de selectie, waarvan een flink aantal seizoenen op hoofdklasseniveau. Vorig seizoen maakte hij de switch naar Mierlo-Hout, begin dit seizoen gevolgd door de overstap naar ZSV in Deurne-Zeilberg.

Toen hij gebeld werd door Gemert had hij daar direct oren naar. ,,Ik ben altijd op zoek naar plezier en dat op het hoogst mogelijke niveau”, vertelt hij. ,,Gemert heb ik altijd een van de mooiere clubs in de regio gevonden. Veel uitstraling naar buiten toe, veel media-aandacht. Grappig was dat Anthony meteen duidelijk maakte dat het om de linksbackpositie ging, terwijl ik voor mijn gevoel mijn slechtste wedstrijden bij Deurne als linksback tegen Gemert heb gespeeld….”

Met Erwin van den Broek heeft Gemert de tweede externe versterking voor het nieuwe seizoen binnen. Eerder werd een akkoord bereikt met aanvallende middenvelder Willem den Dekker van rkvv Erp.

Foto: Frans Brzoskowski