Eindelijk weer zege voor Gemert!

11 maart 2018

Gemert is er eindelijk weer in geslaagd om drie punten aan het totaal toe te voegen. De ploeg van Dennis Dekkers rekende zondagmiddag op eigen veld af met Juliana’31 uit Malden. Het werd 3-0.

De druk op het vaandelteam was door de slechte reeks van de voorbije weken flink opgelopen. Thuis tegen Juliana moest er simpelweg gewonnen worden, als was het maar om de gevarenzone op afstand te houden.

Zonder de geblesseerde Dennis van Rooij begon Gemert goed. Al in de tweede minuut stond de 1-0 op het bord. Ralf Kemper haalde gedecideerd uit. Amper een paar tellen later had de spits van Gemert het duel al in zijn plooi kunnen leggen, maar hij stuitte dit keer op de doelman van Juliana.

Na het overtuigende begin zakte het tempo enigszins, waardoor Juliana wat beter in de wedstrijd kwam. De ploeg ontbeert creatief vermogen, maar heeft een aantal grote jongens in de gelederen, die bij hoge ballen voor fysieke kracht en dreiging zorgden.

Gemert moest dus oppassen, maar was ondertussen wel dominant en gewoonweg beter dan de gasten. De ploeg kwam ook tot grote kansen, maar liet na om die te verzilveren. Ralf Kemper, Ruben Rodrigues en Dennis Groen waren dichtbij verdubbeling van de marge, maar bij rust stond het ‘maar’ 1-0.

Was het snel na het beginsignaal raak, ook meteen na de hervatting viel een doelpunt. Een steekbal van Dennis Groen werd op waarde geschat door Ron Jansen, die er eerder bij was dan doelman Mitchell de Kluis. Jansen werd neergelegd; penalty en rood voor de keeper. Ruben Rodrigues maakte vanaf elf meter geen fout.

Met de uitsluiting en een geruststellende voorsprong zag het er plotseling rooskleurig uit voor de thuisploeg. De 2-0 leidde ook tot opluchting op de tribunes, want wat hadden de zwartwitten een goed resultaat nodig. Ook zondagmiddag haalden de zwartwitten nog lang niet het niveau van voor de winterstop, maar dat is verklaarbaar na de tikken die de equipe incasseerde in de afgelopen maanden. Het vertrouwen moet langzaam weer terugkomen.

De zege kwam in het restant van de wedstrijd in ieder geval niet meer in gevaar. Gemert voetbalde bovendien nog meer dan genoeg mogelijkheden bij elkaar om verder weg te lopen. Met name Ralf Kemper kreeg een paar dotten van kansen. Gemert was evenwel mild voor de Gelderlanders. Eén keer werd er nog gescoord. Ruben Rodrigues kwam door op rechts en Coen Brouwers schoof de bal binnen.

Zo werd afgesloten met een welluidende 3-0 op het scorebord, de eerste overwinning sinds 17 december van het vorig jaar en hopelijk het begin van betere tijden.

GEMERT: Barten; Leijten, Jacobs, Brugmans, Van Berlo, Fonken (63. Van Brussel), Groen, Brouwers, Rodrigues (78. Lalisang), Kemper en Jansen.