Dramatische middag voor Gemert: 0-4 tegen Vlissingen

12 maart 2017

Gemert beleefde zondag een dramatische middag. Terwijl de ploeg gefocused was op het binnenhalen van de eerste overwinning van het jaar, liep het tegen een enorme zeperd op. VC Vlissingen won op sportpark Molenbroek met de ontluisterende cijfers 0-4.

Wie alleen de einduitslag ziet, denk dat het een eenzijdige middag was. Dat klopt voor wat betreft de tweede helft, maar de eerste helft was boeiend en enerverend, met vele kansen en goed voetbal van beide kanten. Gemert startte nog zonder Mark van Dijk (geblesseerd) en Joost Habraken (op vakantie). De ploeg begon in de samenstelling zoals die donderdag in de bekerwedstrijd tegen O.S.S.’20 eindigde; met Ralf Kemper voorin en Vincent Buijssen op de nummer-tienpositie.

De beginfase was voor Vlissingen, dat meteen dwingend speelde. Sven van Ommeren moest direct ingrijpen bij pogingen van Yves Nyemb en Raymond Wolff. Gaandeweg kwam Gemert steeds beter in de wedstrijd. De duels werden gewonnen en er werden aardige combinaties op de mat gelegd. Dat leidde in het middengedeelte van de eerste helft tot een serie prima mogelijkheden. Ralf Kemper kreeg een kans na een steekpass van Yoeri Vissers. Keeper Joan van Belzen bracht redding en zou in de minuten erna zijn ploeg nog vaker op de been houden. Achtereenvolgens Ralf Kemper, Yoeri Vissers (afstandsschot), Jens Leijten en Jasper Lalisang testte Van Belzen, soms oog in oog met de doelman, maar kregen de bal niet niet de touwen.

De rekening voor de gemiste kansen werd na een half uur gepresenteerd. Een kans van Hoessein Bouzambou  ging nog naast, maar even later viel toch de 0-1. Wolff prikte raak na een vlotte aanval. Die treffer luwde het vuur bij de thuisploeg, dat in het restant van de eerste helft niet meer gevaarlijk kon worden.

Maar voor aanvang van de tweede helft was er geen reden te wanhopen. Gemert speelde zeker niet slecht en had nog 45 minuten om de bakens te verzetten. De hervatting was veelbelovend. Gemert dwong Vlissingen terug en drong aan, maar waar de zwartwitten niet efficiënt waren in de afwerking deden de technisch vaardige Zeeuwen dat beter. Binnen een kwartier was de wedstrijd beslist. Khalid el Hattach tekende in de 55e minuut na een snelle uitval voor de 0-2. Zeven minuten later lag de 0-3 achter Sven van Ommeren, nu van de voet van Bouzambou.

Daarmee was de koers wel gelopen. Die opdoffers kwamen de zwartwitten niet meer teboven. De tweede helft werd daardoor een belabberd schouwspel. Weeda gooide nog wat extra zout in de Gemertse wonde (0-4) en Youri van Brussel miste een strafschop; dat kon er ook nog wel bij.

Zo werd het een pijnlijke excercitie. Gemert heeft in 2017 nog altijd niet gewonnen en incasseerde tegen Vlissingen alweer de derde nederlaag (allemaal op eigen veld) sinds de winterstop. Dinsdag speelt de ploeg voor de Provincie Brabant Cup tegen Gestel, zonwdag wacht de uitwedstrijd tegen Groene Ster.

GEMERT: Van Ommeren; Leijten (62. Brouwers), Van Berlo, Jacobs, Van den Elzen; Lalisang (70. Wijnen) Vissers, Buijssen, Van Brussel, Jansen (77. Driessen), Kemper.

Meer foto’s van Frans Brzoskowski van de wedstrijd Gemert-Vlissingen in het foto-album.