Donderdag bekerkraker tegen Groene Ster!

23 april 2018

Gemert bereikte dit seizoen ten koste van een aantal lagergeklasseerde tegenstanders tamelijk eenvoudig de laatste vier van het toernooi om de districtsbeker. Donderdagavond speelt Gemert op eigen veld in de halve finale tegen Groene Ster, een mede-hoofdklasser. Een wedstrijd om naar uit te kijken; wie haalt de finale op Hemelvaartsdag in Deurne?

Gemert en Groene Ster ontmoetten elkaar al twee keer eerder dit seizoen. Op 17 december van het vorig jaar was Gemert op eigen veld met 3-1 te sterk en op 25 maart van dit jaar wonnen de zwartwitten in Heerlerheide met 1-2. Deze resultaten geven echter geen garantie op een goede afloop voor Gemert aanstaande donderdagavond. Bekervoetbal blijft een apart fenomeen en in de voorgaande twee duels liet Groene Ster zien dat het een geduchte tegenstander is.

Beide ploegen beginnen met een goed gevoel aan het duel. Gemert rekende afgelopen weekend na een wervelende show overtuigend af met rksv Nuenen, 8-1. Wat misschien nog wel belangrijker was dan de spectaculaire einduitslag was echter het feit dat Gemert de goede vorm van voor de winterstop weer benaderde. Dit gegeven is een geruststellende gedachte met het oog op de belangrijke duel die nog komen voor de zwartwitten.

Groene Ster, dat na een uitstekende eerste competitiehelft in het tweede gedeelte wat is teruggezakt, was op eigen veld met 3-1 te sterk voor UDI’19, dat aan een sterke serie bezig was en in Heerlerheide een gevoelig verlies leed met oog op de derde periodetitel.

Het belooft donderdagavond dan ook een duel op het scherp van de snede te worden. Gemert en Groene Ster hebben met het bereiken van de laatste 4 al een mooie prijs binnen, namelijk een ticket voor het landelijke  KNVB bekertoernooi van volgend seizoen, maar zullen nu ze zover zijn gekomen er ongetwijfeld alles aan doen om de finale te bereiken. Voor de zwartwitten is het zes jaar geleden dat de beker werd gewonnen. In de finale in 2012 in Tegelen stond de ploeg tegenover…..Groene Ster. Door doelpunten van Bart van Schijndel, Erik van Dijk en een Limburgse eigen doelpunt werd het toen 3-1. Gemert pakte in dat jaar de dubbel: de titel en de beker.

De andere halve finale gaat tussen de Limburgse eersteklassers Bekkerveld en Wittenhorst. Ook dit duel wordt donderdagavond gespeeld, zodat na afloop van de wedstrijd snel bekend is wie de finale gaan spelen op 10 mei.

Onze jongens kunnen op jacht naar een finaleplaats uw steun goed gebruiken.Hopelijk zien we u dan ook in groten getale aanstaande donderdagavond op Sportpark Molenbroek, waar om 20.00 uur wordt afgetrapt en de toegang wederom gratis is.

Graag tot dan!