Vrijdag en zondag: vv Gemert Mini Toernooi

7 augustus 2018

Vorig seizoen nam Gemert voor het eerst een mini toernooi op in haar voorbereiding. Het toernooi, waaraan naast Gemert ook sc Woezik, vv Dongen en RKHVV deelnamen, werd een groot succes. Ook dit jaar staat het minitoernooi op het programma. Komend weekeinde geven naast de selectie van Gemert weer een drietal aansprekende tegenstanders acte de presence op sportpark Molenbroek.

Zo komt, net als vorig jaar, derdedivisionist Dongen naar Gemert. Dongen heeft zich na het kampioenschap in de hoofdklasse B in 2016 opgewerkt tot een stabiele derdedivisionist. Dongen en Gemert vochten in het verleden menig duel uit. Dit waren vrijwel altijd boeiende duels , waarin de toeschouwers waar hun geld kregen.

De tweede deelnemer aan deze editie is het Veldhovense UNA. UNA timmert al jaren behoorlijk aan de weg De Veldhovenaren plaatsen zich twee jaar geleden voor de nieuw te vormen tweede divisie, maar dit verblijf bleef slechts beperkt tot een seizoen. Vorig seizoen streed UNA lange tijd met Jong Vitesse om de titel in de derde divisie. Na een groots gevecht moest UNA de titel aan de jonge Arnhemmers laten. Ook ik in de nacompetitie kon de ploeg de stap terug naar de tweede divisie niet maken. Dit seizoen geldt UNA dan ook weer als een van de titelfavorieten in de zondag derde divisie.

De derde deelnemer komend weekend is Jong Achilles’29. De beloften van Achilles’29 uit Groesbeek degradeerden vorig seizoen uit de hoofdklasse A en komen dit seizoen uit in de beloften competitie betaald voetbal. Het vaandelteam van Achilles’29 degradeerde afgelopen seizoen uit de tweede divisie en komt dit seizoen uit in de zaterdag derde divisie.

Voor Gemert staat het toernooi uiteraard volledig in het teken van voorbereiden op de nieuwe competitie en inpassen van(nieuwe) spelers. Voor de nieuwe trainer Reinald Boeren is het toernooi met tegenstanders van dit kaliber echter ook een mooie moment om langzaam maar zeker toe te gaan toewerken naar de formatie die op 22 augustus de bekerwedstrijd in de 2e voorronde van het KNVB bekertoernooi tegen de winnaar van het duel ADO 20-HSV Hoek af moet gaan werken. Dan zal Gemert er namelijk moeten staan als de ploeg het hoofdtoernooi van de KNVB beker voor komend seizoen wil bereiken.

Programma vrijdagavond 10 augustus:

20.00 uur: hoofdveld Gemert-Jong Achilles’29

20.00 uur: veld 1: vv Dongen-UNA

Programma zondagmiddag 12 augustus

12.3o uur: hoofdveld: Dongen-Jong Achilles’29.

15.00 uur: hoofdveld: Gemert- UNA