Derby op sportpark Molenbroek tegen Nuenen

18 april 2018

De selectie van Gemert staat voor een belangrijke week. Aanstaande zondag (22 april) spelen de mannen van Dennis Dekkers thuis tegen rksv Nuenen, waarna een paar dagen later (donderdag 26 april) de bekerkraker tegen medehoofdklasser Groene Ster op het programma staat.

Gemert bezet na het zwaarbevochten gelijkspel tegen het sterke Jong FC Den Bosch, afgelopen zondag, een keurige 4e plaats op de ranglijst. De standenlijst geeft wel een wat vertekend beeld, omdat een groot aantal ploegen nog een paar duels moeten inhalen. Een nette top 5 klassering aan het eind van het seizoen moet echter zeker mogelijk zijn voor de zwartwitten.

Zondag komt zoals gezegd rksv Nuenen naar sportpark Molenbroek. Nuenen speelde voor zijn doen een matige eerste seizoenshelft.  De mannen van vertrekkend coach Miguel van der Dungen (die naar sv Meerssen gaat en in Nuenen wordt opgevolgd door ex-PSV’er en -international Jan Poortvliet) hebben zich echter in het tweede gedeelte van het seizoen goed herpakt en hebben de weg naar boven weer ingezet.

Op dit moment bezet Nuenen de 7e plaats op de ranglijst en heeft met een wedstrijd minder gespeeld slechts drie punten minder dan Gemert. Dat Nuenen over een goede ploeg beschikt, die het Gemert behoorlijk lastig kan maken, bleek In november van het vorig jaar nog. Gemert, nog een beetje in feeststemming na het behalen van de eerste periodetitel, kwam destijds van een koude kermis thuis van Sportpark Oude Landen en leed een verrassende maar zeker niet onverdiende 1-2 nederlaag.

Zondag is dus een mooie gelegenheid voor de zwartwitten om deze nederlaag recht te zetten en zo met een goed gevoel richting de halve finale van de beker te gaan.

De wedstrijd begint zondag op het gebruikelijke tijdstip van 14.00 uur (en dus niet zoals zondag in het wedstrijdblaadje gemeld om 14.30 uur).

Graag tot zondag!