Cursus Jeugdvoetbal Trainer Coach (JVTC) weer van start!

10 september 2017

We starten dit najaar voor de tweede keer bij vv Gemert de KNVB-cursus Jeugd Voetbal Trainer Coach (JVTC). Een cursus voor vooral beginnende trainers, waarin de focus ligt op het verantwoord omgaan met kinderen in hun voetballeerproces. Vier avonden (van 19.00 uur tot ongeveer 22.00 uur) en de nodige uurtjes thuiswerk (15 tot 20) is de investering die gevraagd wordt van de cursisten. Maar bij een voldoende resultaat heb je ook een stevige basis te pakken!

De cursusavonden zijn: maandag 23 oktober, dinsdag 7 november, maandag 4 december en woensdag 20 december.

Op elke avond zullen we buiten een praktijkopdracht uitvoeren, dus trainingskleding is gewenst. Werkboeken worden verstrekt door de KNVB/vv Gemert, pennen en wat extra aantekenpapier verzorg je zelf. Nog een niet onbelangrijk detail: de cursisten moeten lid zijn van een voetbalclub vanwege het voor de inschrijving noodzakelijke lidmaatschapsnummer.

Thema’s die behandeld worden: –Structuur van voetballen: hoe kijken we naar voetbal, hoe leren we voetballen? – De drie werkgebieden van de trainer: wedstrijden/trainingen/begeleiding – Wat zijn de kernkwaliteiten van een JVTC-er?

Voor extra informatie en inschrijven kan men zich wenden tot de cursusleider Toine Ketelaars, Hoofd Jeugdopleiding vv Gemert. E-mail: toineketelaars@online.nl of 06-13310318. Inschrijven is mogelijk tot ongeveer 1 oktober. Maximum aantal deelnemers: 12.