Bram Jacobs nieuwe aanwinst

1 april 2016

Bram Jacobs komt met ingang van volgend seizoen de selectie van vv Gemert versterken. De 26-jarige centrale verdediger speelt nu nog voor rkvv Volharding, de lijstaanvoerder in de tweede klasse.

Bram is woonachtig in Sambeek, pal onder Boxmeer. Hij begon met voetballen bij de plaatselijke voetbalvereniging, maar stapte al snel over naar Volharding in het nabijgelegen Vierlingsbeek. Daar werd hij gescout door profclub VVV. Vijf jaar speelde hij in de opleiding van de Venlonaren, tot het moment dat hij moest overstappen naar de senioren. Toen keerde hij terug bij Volharding, waar hij nu bezig is aan zijn achtste achtereenvolgende seizoen.

De linksbenige verdediger, bijna twee meter groot, werd enkele weken geleden benaderd door Gemert. Die interesse sprak hem meteen aan. Twee jaar geleden maakte Vincent Buijssen dezelfde stap van Volharding naar sportpark Molenbroek. ,,Gemert is een beetje als Volharding in het groot”, zegt Jacobs. ,,Een mooie, goede club, met een sociale inslag. Ik heb eigenlijk geen argument om het niet te doen. Het enige wat ik kan bedenken is dat – als we kampioen worden – ik graag met Volharding in de eerste klasse ga spelen. Aan de andere kant: er is geen mooier moment om afscheid te nemen dan met een kampioenschap. Ik ben blij met de stap hogerop, hier ligt een  nieuwe uitdaging. We gaan kijken of ik hier van waarde kan zijn zoals bij Volharding.”

Bram Jacobs is de tweede externe aanwinst. Twee weken geleden konden we al melden dat aanvaller Ron Jansen van rksv Nuenen volgend seizoen het zwartwit zal dragen.

Bram Jacobs-102